  • Data: 2011-05-15 00:57:16
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: root <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Twoja historia tylko potwierdza moja tezę. Nie umiesz zdiagnozować punktów
    > przegięcia ceny, dodatkowo sadzę, że podejmujesz zbyt duże ryzyko jak na
    > swoje możliwości psychiczne.

    Dzieki, takich slow otuchy mi potrzeba ;)

> [...]
    > hazardowe do mnie nie przemawiają. W/g mnie w handlu na giełdach nie ma
    > wcale hazardu. Dla mnie kluczowe jest nauczyć się diagnozować ekstrema
    > cenowe. Nic nie przewidywać. Starać się coś przewidzieć to wyznaczanie sobie
    > celów niemożliwych do spełnienia. Niepotrzebne obciążenie dla psychiki.

    > handluje walutami bo nie odpowiada mi organizacja tego ryku. Pewnie za mało
    > o tym wiem. W/g mnie kupowanie nieskorelowane rynki to straty na prowizjach
    > i nic więcej. Kupowanie akcji spółki i sprzedawanie kontaktów na te akcje ma
    > sens wtedy gdy zainteresowani jesteśmy zyskami spółki

    To jest hedżing a nie dywersyfikacja!!!

    a nie ruchami ceny jej
    > papierów. Podobnie jak branie kredytu w walucie i kupowanie kontraktu na
    > odpowiedniego krosa ma sens wtedy gdy interesuje nas tylko oprocentowanie
    > kredytu a ruchy walutowe chcemy wyeliminować. Idealna dywersyfikacja
    > powoduje zerowy zysk na cenie i 100% pewność kapitału. O to Ci chodzi?

    Podobnie jak skippy mylisz dywersyfikacje z hedżingiem. Ale jest za
    póxno zeby sie nad tym rozwodzic.

    > Uprawiasz jakiś sponsoring domów maklerskich? Wyrównujesz szanse maklerami?
    > Jeżeli dywersyfikacja nie jest kompletna to można ją zredukować do
    > wystawionego ryzyka. To zmniejsz lewar i tyle. Po co tyle kombinujesz?

    Jaki lewar? Co to jest lewar na FX? Pozycję dobieram do posiadanego
    depa, mozliwego wahniecia ceny. Co mnie obchodzi jakis tam urzedowy
    lewar.Kompletnie nie kapuje co masz na mysli piszac o sponsoringu.

    > sobie się dowiedziałem, że nie mogę podejmować decyzji podczas notowań. Nie
    > daje rady, nie zarabiam na lekarza i papier toaletowy. Tego nie jestem w
    > stanie przeskoczyć. Nie nadaje się na pilota myśliwca. Musiałem swój sposób
    > handlu do tego dostosować. Każdy ma jakieś ograniczenia. Ja też lubię mieć
    > racje ale przyznał bym wcześniej, ze się jednak mylę i nie czekałbym 3000
    > transakcji. Jasno z tego widać, ze handel na giełdzie to rozmowa ze samym
    > sobą.- Ukryj cytowany tekst -

    Na szczescie nie gram na gieldzie, bo to zbyt wolny rynek ;) i zbyt
    kosztowny (prowizje). Z tym czekaniem na 3000 transakcji to miala byc
    ironia? ;) Jeśli tak to była mało udana. Na FX mozna zrobic 3000
    transkacji wciagu tygodnia. Jezeli ktos zrobil tyle transkacji w ciagu
    roku czy dwóch to norma. Jesli w ciagu 7 lat - to inwestor
    dlugoterminowy ;)
    Nie bawie sie tez w zadne Futy bo to przezytek. Co to zreszta za futy
    na naszej gieldzie skoro istnieje tylko jeden na wig20 a reszta to
    jakies dodatki ktorych nikt nie jest nawet w stanie wymienic. Nie
    mowiac o opcjach, gdzie obrot jest chyba robiony tak dla jaj przez
    maklerow. Daytrejding na akcjach? No tu by mozna sie zastanawiac, ale
    po co? W akcje tylko inwestuje dlugoterminowo. Chetnie inwestowalbym
    nie tylko na GPW, ale tez gdzies daleko stad. Niestety oprocz CFD nie
    ma wiekszych mozliwosci. Zreszta skad wziac czas na analizowanie
    fundamentow jakiegos tajskiego telekomu ;)

    No coż podsumowujac Twoja wypowiedz: cienki ze mnie Bolek wygrywam raz
    na 3000 transakcji (taki wynik to nie jeden szympans by uzyskał) no i
    psychika słaba. W dodatku nie potrafie okreslac ekstremow i przegiec.
    Nie tak jak prawdziwi Polacy.
    Ogólnie powinienem stad wyjechac, bo w Polsce nie mam co
    szukac,Wystarczy wejsc na forum wgpw i juz wiadomo kto tu mieszka -
    99% to nieomylni znawcy - ludzie sukcesu a 1% to imigranci i ew.
    Zydzi ;)