  • Data: 2011-05-14 23:23:35
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: root <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Maj, 00:48, totus <t...@p...onet.pl> wrote:

    > To zła analogia. Z handlem na ryku mam inne dylematy niż wynik losowania.
    > Najpierw muszę nauczyć się diagnozować punkty zwrotu kursu papieru, muszę tu
    > znacznie obniżyć swój poziom ignorancji. Nie ma to nic wspólnego z wynikiem
    > losowania. Jak to będę umiał to następnym ruchem jest znaleźć rynek gdzie
    > moja wiedza przyniesie najwyższy zwrot. Na koniec zacząć handlować.
    > Kupowanie wszystkiego po trochu, np złota i śliwek, o których wiem, że na
    > pewno zgniją i je wyrzucę, to nie dla mnie. Jestem zdania, że im większe
> [...]

    Moze racje ma ron, ze tępy jestem i nie znam sie. Skoro po tylu latach
    zadaję glupie pytania i stosuję glupie analogie. W gruncie rzeczy FX,
    kontrakty czy akcje to ten sam hazard.
    Piszesz o wiedzy. Czy obstawianie koni na wyscigach nie wiaze sie z
    wiedzą? Czy gra w pokera nie wiąże się z wiedzą? Czy obstawianie
    piłkarzyków nie wiąże sie z wiedzą? A widziałeś kiedyś bogatego
    "koniarza" albo pokerzystę. Bogatego nie przez jeden wieczór ale
    takiego, ktory potrfiłby utrzymać sie na topie przez wiele lat.
    Moja analogia bierze sie wlasnie z FX. Powinienem zaczac "w zyciu
    kazdego mężczyzny przychodzi taki moment...."
    Podsumowalem sobie dzisiaj wszystkie dochody i straty z FX przez 7
    lat. Dziwne, spodziewalem sie zera ale wyszlo nadzyczaj dobrze bo
    260%. W ciagu tych 7 lat naprawde "wygrałem" tylko 3 razy raz w w
    2006-7 podczas trendu na euro i aud drugi w 2008 podczas upadku euro i
    trzeci - teraz na srebrze. Reszta z z ponad 3000 transakcji w sumie są
    stratami. Dziwisz sie mojej analogii? Czy FX i trejding w ogolnosci
    nie jest przypadkiem zajeciem zbyt maniakalno-depresyjnym? Za dużo ode
    Co w tym dziwnego, ze dywersyfikacja majaca na celu uproszczenie
    procesu inwestowania. Zdjęcie tego ciężaru. Bo ciężar jest potężny,
    Prawde napisal Ron, FX to cieżki rynek. Ja bym powiedzial ze to slabo
    powiedziane. On zwyczajnie niszczy zdrowie.. Jesli ktos sadzi ze majac
    1000$ potroi je w ciagu 2 tygodni, to zgodze sie ze to mozliwe, ale
    chce go zobaczyc jak sie zachowa gdy potem umoczy caly swoj zarobek po
    2 dniach a w 3cim straci depo. Po reakcji mozna bedzie rozpoznac czy
    gosc sie nadaje czy nie.
    Moze inni maja inne doswiadczenia. Ja mam wlasnie takie: przez 7 lat
    wygralem 3 razy i to mi musi wystarczyc. Wytrzymasz cos takiego?
    Jestem zmeczony swoja ignorancja i postepuje jak ignorant - staram sie
    znalezc latwiejszy spsob. Chcialbym wygrywac mniej ale czesciej. Tak
    po prostu latwiej zniesc ten stres.