eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Gazeta Prawna] Banki wymieniaja kartyRe: [Gazeta Prawna] Banki wymieniaja karty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Gazeta Prawna] Banki wymieniaja karty
    Date: Wed, 6 Feb 2008 17:17:37 +0000 (UTC)
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 39
    Message-ID: <s...@l...localdomain>
    References: <9...@s...googlegroups.com>
    <s...@a...kjonca> <fo91n4$9od$1@news.onet.pl>
    <o...@4...com>
    <lmf0zdi0sp53.v8jeg94hpstv$.dlg@40tude.net>
    <s...@t...ceti.pl> <m...@m...localdomain>
    <s...@l...localdomain>
    <m...@m...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: samotnik.man.atcom.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: achot.icm.edu.pl 1202318257 6666 217.197.164.135 (6 Feb 2008 17:17:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Feb 2008 17:17:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:437397
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 06.02.2008 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:
    > ale nie wydaje mi sie by Polcard by tu jakims
    > wyjatkiem. Moje pytanie nie brzmialo "czy sklep postepuje zgodnie z
    > umowa".

    Akceptując transakcję mimo różnicy w podpisach? Może nie tyle niezgodnie
    (bo tutaj trudno określić wprost - zgodne/niezgodne), co na własne ryzyko.
    Ryzyko polega na chargebacku i konieczności udowodnienia, że to był
    prawowity posiadacz karty...

    > Mozesz sprecyzowac dlaczego w tym konkretnym przypadku sklep mialby
    > miec problem? No, wiesz, chodzi mi o ciag wydarzen, na ktorych koncu
    > jest "problem sklepu".

    To proste: podpis ma odpowiadać podpisowi na karcie. Cokolwiek to znaczy
    (no niestety, te umowy nie są szczególnie przyjemne dla akceptantów).
    Jeśli nie odpowiada, to akceptant ma poprosić o dowód tożsamości. Jeśli
    klient zgłosi reklamację, a podpis nie jest podobny, to jest chargeback.
    Sklepowi kasę oddadzą, jeśli uprawdopodobni, że to jednak prawowity
    posiadacz karty zakupy zrobił. Nagranie z monitoringu, czy coś w ten deseń
    - jak sobie sklep poradzi, to jego problem. Najlepiej robić każdemu zdjęcie
    z dowodem osobistym i kartą w rękach. :) Generalnie temat jest śliski
    dla akceptanta. W praktyce - w razie wątpliwości lepiej odmówić akceptacji
    transakcji. Któryś agent (nie ten, którego umowę czytałem) podobno miał
    w regulaminie, że bezzasadnie odmówić nie wolno. :))) Cyrk jak 102.

    A cały problem bierze się z chęci odepchnięcia od siebie odpowiedzialności
    przez wszystkie ogniwa tej zabawy - akceptant chętnie by zwalił problem na
    klienta, agent rozliczeniowy na akceptanta, bank na agenta, a klient na bank.
    Autoryzacja PINem w wydaniu polskim jest tutaj złotym rozwiązaniem - wszystko
    się zwala na najsłabsze ogniwo - klienta. :)

    P.S. Dobra, umowę czytałem ze trzy lata temu i nie jestem pewny, czy z
    polcardu. Ale była to prawdziwa, funkcjonująca umowa i jej klimat był taki,
    jak opisuję. I z relacji kolegi - nic się szczególnego nie zmieniło w tym
    względzie do chwili obecnej.
    --
    Samotnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1