  • Data: 2005-04-06 10:37:03
    Temat: Re: Haracz
    Od: "Piotr" <p...@c...cz> szukaj wiadomości tego autora

    > Każdy ma różną moralność - to fakt. Ale w mojej nie ma miejsca na to, by
    > facet wmawiał mi, że kiedy płacę kartą, to on jest stratny, gdyż musi
    swoje
    > pieniądze wyłożyć (zanim moje otrzyma) i w ogóle od tego musi się
    > ubezpieczyć. zabezpieczenie realizacji umowy to jedno, a zabezpieczenie
    > płtności to drugie i chyba autoryzacją sie nazywa ;)

    Prosty przyklad - biuro podrozy - prowizja za sprzedaz obcej oferty wynosi
    np. 4%. Ludzie placa sporadycznie wiec np. placa prowizje za karte 3,5%....
    Wiec zysku wychodzi 0,5%... I co? lepiej klienta wyslac zeby biegal szukac
    bankomatu, gdzie za wyplate zaplaci podobna prowizje? Inny - sprzedaje w
    kiosku gazete za 2 zl, zarabiam 0,50 zl... Klient chce placic karta - bo
    karty sa przyjmowane - za zautoryzacje zaplace wiecej niz zarobie... Wiec
    sprzedawcy sobie radza - doliczajac "ubezpieczenie", "oplate" itp. - i wcale
    mnie to nie dziwi... Po prostu tak jest - a ze dla Ciebie jest to
    problemem - zaplac gotowka lub kup gdzie indziej skoro sienie podoba...

    > Nie wiem z czym to jest zgodne, ale o ile pamiętam, nie wolno różnicować
    > ceby w zaoleżności od sposobu płtności. A ściślej nie można jej
    podwyższyć.
    > (Oczywiście zwykle jest podwyższona o jakąś średnią, a ew. przy zapłacie
    > gotówką udzielany jest upust.)

    Zgadza sie... Takie Makro nie przyjmuje bo im sie po prostu nie oplaca -
    klient placi gotowka i tyle - a tak musieli by czekac na przelew, placic
    prowizje... Wszystko zalezy od polityki sprzedawcy.

    > Ciekawe co byś powiedział, jakby w spożywczym chcieli od piątataka za
    > płatność gotówką, a dyszke za płtnosć kartą ... ;(

    Poszedl bym gdzie indziej zamiast tracic czas na marudzenie?

    Pozdr.,
    Piotr