  • Data: 2009-11-21 20:20:28
    Temat: Re: III KW z DROZAPOL
    Od: "skippy" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:he76gi$ljg$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma żadnej opozycji między akcjonariuszami a ich firmą.

    Oczywiście, że nie ma opozycji.
    Nie ma też zależności wprost.

    Chodzi mi tylko generalnie o to, że dowolna firma po emisji, jesli nie jest
    zainteresowana następną emisją bez Prawa Przymusu, nie musi sie przejmować w
    żaden sposób faktem ile warte są jej akcje, i co z nimi robią ich
    posiadacze.

    No bo jedyne co mogą zrobić, to sprzedać je innym chętnym.
    A jesli tych nie ma, to nic nie zrobią.

    A taka transakcja nic nie zmienia, bowiem żaden posiadacz nie może wyrzucić
    akcji na smietnik, chyba ze jest emitentem i doprowadzone do statusu śmiecia
    akcje kupi sam; wtedy je może wyrzucić na smietnik.

    A czy firma wypłaci dywidendę, czy nie - to co za różnica dla niej?
    Nawet chyba gorzej, jesli płaci.
    Tak patrząc sobie jak to wygląda, to głównie płacą te firmy, który z różnych
    powodów muszą to robić bo nie mają innej opcji.

    Ja na nic nie narzekam, mnie po prostu śmieszy nazywanie inwestowaniem faktu
    kupna akcji danej firmy na giełdzie na dłuższy czas, podbudowany niejasnymi
    przesłankami zwanymi AF; a równocześnie spekulacją - kupna tego samego w
    nieprzykrywanej chęci zysku, na krótszy termin.

    To jest wszystko spekulacja ew. głupota (jesli ktoś wierzy że jak kupi i
    bedzie trzymał, to za 20 lat mu to wszystko urośnie).