    From: bzdreg <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: IKE
    Date: Sun, 03 Jan 2010 20:33:33 +0100

    Valdi pisze:

    > Powstaje jednak otwarta kwestia kogo należy uznać za socjalistę, którego
    > zastrzelenie stanowi dobry uczynek?

    Trudne pytanie na tę porę ;)
    Socjalista -
    1. To ktoś, kto chce zabrać tym, którzy mają więcej pod pretekstem, że
    da tym, którzy mają mniej (których jest więcej, więc mu przyklasną)
    życząc sobie za to drobne 20% i oduczając przy okazji ludzi troski o ich
    byt.
    2. To ktoś, kto wie lepiej co jest lepsze dla społeczeństwa, więc
    chętnie się zajmie takim organizowaniem życia, aby zapewnić wszystkim za
    ich pieniądze to, co jego zdaniem jest dla nich dobre, życząc sobie za
    to drobne 20% i oduczając przy okazji ludzi troski o ich byt. (tzw.
    traktowanie społeczeństwa jak inwentarz gospodarski, w dodatku za ich
    pieniądze).

    > Bo jeżeli mowa o człowieku, który na pierwszy miejscu stawia dobro zwykłego
    > człowieka a nie cyferki w szeroko pojętych finansach to mnie też proszę
    > odstrzelić.

    Na pierwszym miejscu należy postawić traktowanie człowieka jak
    człowieka, z zachowaniem jego wolności, prawa do decydowania o swojej
    własności i swoim losie (m.in. ktoś, kto nie odkłada "na jutro" ma prawo
    jutro umrzeć z głodu, dowodząc swojej wolności i służąc innym przykładem
    i nauką). Jeśli tak widzisz DOBRO człowieka, toś-mi kompanem.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.