  • Data: 2009-02-17 21:17:12
    Temat: Re: IKE Obligacje kilka pytań
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ygreko" news:gnf7oe$dm$1@inews.gazeta.pl

    > A kiedy jest pobierana belka? Jak wplacilem 100 na mIKE a teraz mam 110,
    > ile dostane na to ekonto? Pewnie jakies 108,1 i dopiero to moge sobie
    > wplacic na IKE Obligacje. Dobrze rozumuje?

    Dokładnie tak. Belkowizna zostanie pobrana od wypracowanego zysku. Czyli
    jeżeli zarobiłeś 10 zł to od tych 10 zł zostanie odjęte 19%.
    W swojej wypowiedzi zadałeś również pytanie czy kwotę pomniejszoną o podatek
    belki możesz wpłacić na IKE obligacje. Odpowiedź jest oczywista, ale - no
    właśnie. W przypadku IKE obligacje najlepiej jest dokonywać przelewów
    stanowiących wielokrotność 100 zł. Nie opłaca się przelewać np. 1107,24 (np.
    tyle dostaniesz na konto po likwidacji IKE fundusze) gdyż w takim przypadku
    DM PKO BP zakupi w ramach twojego konta IKE, obligacje za kwotę 1100 z tego
    powodu, że koszt/wartość zakupu jeden obligacji wynosi 100 zł. W przypadku
    przelania "nierównej" kwoty część pieniędzy nie będzie pracowała.
    Przelew na "nierówną" kwotę ma IMO sens dopiero w drugim roku posiadania IKE
    obligacje (wtedy zostaje pobrana pierwsza opłata za konto IKE stanowiąca
    niewielki % od wartości obligacji - patrz TOiP IKE obligacje)

    > A co jest nie tak z ta wyplata transferowa?

    Wg. "mędrców" od IKE pracujących na mLinii w przypadku klienta, który
    posiada IKE fundusze i chce przelać pieniądze w nich zgromadzone do innego
    IKE (np. w naszym przypadku jest to IKE obligacje) wypłata transferowa nie
    jest możliwa i tyle. Odpowiedź na pytanie dlaczego np. z IKE lokata jest
    możliwość a z IKE fundusze nie ma otrzymasz (przynajmniej ja tak miałem) -
    nie bo nie, nie ma takiej możliwości :)

    Pozdrawiam.