  • Data: 2010-08-17 11:05:28
    Temat: Re: Ile mamy złotówek?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sie, 12:55, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Bzdura..... banknot jest WEKSLEM panstwa.  Ty tez mozesz emitowac swoje
    > weksle.  Jesli twoje weksle uznaja za "pieniadz" to wlasnie WYDRUKOWALES
    > nowe pieniadze.

    ale państwo zmusza do akceptowania tych weksli. Mojego weksla nie
    przyjmie, choćby miał pokrycie w złotych, złocie, USD.

    > Idac analogia..... te nowe pieniadze sa warte tyle na ile ich emitent
    > jest wyplacalny. Jesli wydrukujesz za duzo to ich wartosc spadnie
    > wzgledem innych emitentow tworzacych weksle o nazwie  EUR czy USD.

    no właśnie tak to widzę: widzę spadek wartości tych walut, których
    drukuje się ("kreuje") więcej.

    > Ogladanie Money as Debt zabija logike

    Nie wiem, nie oglądałem. Ty stwierdziłeś u siebie takie objawy? ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski