eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Inflacja...Re: Inflacja...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw133.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inflacja...
    Date: Tue, 12 Dec 2023 10:48:14 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <fbsu9tge7xgt$.rdf8vuh2spoa.dlg@40tude.net>
    References: <ukfugr$pbe$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1> <ukhs66$2rmo3$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1> <ul5hg6$2rrb8$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <ul83qa$3bgno$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: aagw133.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagw133.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.133";
    logging-data="29204";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:8kcM7z/iIuE0ZYuXwECOuxEfnhI=
    sha256:LdmjXnq3sdFcDueHMMb6ceJpdNepPENCuOljJKRCE+Y=
    sha1:inQIm+q3UBOr3LGFDgAxuBzRkto=
    sha256:Kqmzyk7RjAGROlGRNo36YKTq+qJ2kKlqPjCS4sSyAnE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:670070
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 11 Dec 2023 23:51:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > W dniu 11 gru 2023 o 14:42, J.F pisze:
    >> Prawde mówiąc to nie wiem, na co zimą postawic w FWD.
    >> W lepszy ciąg na prostej, czy w lepsze trzymanie tyłu na zakretach ...
    >
    > Przód: napędza, steruje i hamuje; tył jedynie wlecze się...

    Ale jak na zakrecie postanowi sie nie wlec, to będzie duza strata :-)

    >>> Jeżdżenie z FWD po śniegu jest przykre. Z RWD mogłem obrócić
    >>> samochód na niemal nieruchomych przednich kołach o pożądany
    >>> kąt -- zwykle około kąta prostego... Tu też można zarzucić
    >>> tyłem, ale innym sposobem...
    >
    >> Ale w jakiej sytuacji?
    >
    >> Bo na parkingu FWD mozna samochód obrócić, a RWD to niekoniecznie.
    >
    > Z RWD można na śliskim parkingu zawrócić w miejscu.
    > (wielokrotnie to praktykowałem -- mając bardzo mało koni do dyspozycji)
    Maluch?

    > Z FWD raczej trudno...

    A nie odwrotnie?
    W FWD zaciagasz reczny, skrecasz koła, i dodajesz troche gazu.

    >> Podobnie np stojąc na drodze pod górę.
    >
    > Pod górkę z FWD raczej warto mieć dobre opony przednie -- mając wiadomy
    > (albo przód dobry i tył zły -- albo tył dobry i przód zły) wybór.

    Oczywiscie, ale jest pewna manewrowosc zachowana. Mozna zawrócic,
    można lekko skrecic i probować ruszyc skosem, mozna poszukac lepszej
    przyczepnosci.

    A RWD potrafi tylko zsunąć tył do rowu :-)

    >> Zarzuca przy niewielkiej predkosci tez sie dobrze - recznym hamulcem
    >> (sprawdzic czy nie elektryczny).
    >
    > Można, ale szkoda opon.

    Na sniegu? A w RWD nie szkoda?

    >> Natomiast zarzucic tyłęm przy wiekszej predkosci ... o, to trzeba
    >> umiec. I w RWD, i w FWD i 4WD ...
    >
    > Większej -- czyli jakiej? Zrywa się przyczepność tyłu szybkim skrętem
    > przodu -- samochód toczy się na przednich a ślizga na tylnych...
    > Żużliści/żużlowcy tak jeżdżą.

    Ale oni trenują. A jak sie za mało trenuje, to sie ślizga tak
    https://www.youtube.com/watch?v=g-LGeLWbpKw

    A ten to umial
    https://www.youtube.com/watch?v=LoSdr_6p9Ns

    >>> W RWD słabe tylne opony uniemożliwiały jazdę po śliskiej
    >>> (choćby mokrej) nawierzchni. Z FWD tył może być bardzo
    >>> słaby -- oby przód trzymał się jezdni...
    >
    >> Jak sie RWD nie rozpędzisz, bo "się nie da", to auta nie rozbijesz.
    >
    > Jeździłem, więc znam to z mej praktyki.

    Tez jezdziłem :-)

    >> A FWD rozpędzisz i słabe opony z tyłu sie objawią na zakręcie :-(
    >
    > Jeżdżę tak (słabe z tyłu) od kilku lat z FWD.
    >
    > Właśnie tym sposobem na parkingu (choćby Lidlowym) można obrócić
    > samochód o prosty kąt niemal w miejscu -- co niedawno uczyniłem.
    > Przyśpieszenie zrywa przyczepność z przodu -- samochód wyskakuje
    > na zewnątrz; zwolnienie zwiększa przyczepność przodu -- samochód
    > zachowuje się trochę jak z RWD przy przyspieszaniu, ale sterować
    > tym raczej trudno...

    Ale przynajmniej naturalnie - za duzo gazu - sie ślizga, ujmujesz -
    wraca. Choc tez nie zawsze i trzeba umiec.

    https://www.youtube.com/watch?v=GYJnOioMxDI

    ale widac biorą poprawke na warunki, bo zazwyczaj wygląda to tak
    https://www.youtube.com/watch?v=LKnia57rEL0

    >>> W garażu gniją zimowe opony na felgach -- brak mi sił
    >>> na zmianę i żal mi szmalu na płacenie za zmienianie...
    >
    >> I dlatego jezdzę na całorocznych.
    >
    > Z przodu mam kilkuletnie całoroczne Dębice.
    >
    >> I nawet w górach się sprawdzają, jak na razie ...
    >
    > Moje słabe letnie (tylne) to Continetale -- ogólnie jedne
    > z najlepszych do takich zadań... Pewności nie mam co do
    > tego, że to Continetale, ale ZTZP właśnie takie...

    Problem w tym, ze odkąd opony są letnie, to niektóre na sniegu
    zachowują się przyzwoicie, a inne wcale ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1