-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw133.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Inflacja...
Date: Tue, 12 Dec 2023 10:48:14 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <fbsu9tge7xgt$.rdf8vuh2spoa.dlg@40tude.net>
References: <ukfugr$pbe$1$Eneuel@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1> <ukhs66$2rmo3$1@dont-email.me>
<X...@1...0.0.1> <ul5hg6$2rrb8$1@dont-email.me>
<1...@4...net>
<ul83qa$3bgno$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: aagw133.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagw133.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.133";
logging-data="29204";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:8kcM7z/iIuE0ZYuXwECOuxEfnhI=
sha256:LdmjXnq3sdFcDueHMMb6ceJpdNepPENCuOljJKRCE+Y=
sha1:inQIm+q3UBOr3LGFDgAxuBzRkto=
sha256:Kqmzyk7RjAGROlGRNo36YKTq+qJ2kKlqPjCS4sSyAnE=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:670070
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 11 Dec 2023 23:51:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> W dniu 11 gru 2023 o 14:42, J.F pisze:
>> Prawde mówiąc to nie wiem, na co zimą postawic w FWD.
>> W lepszy ciąg na prostej, czy w lepsze trzymanie tyłu na zakretach ...
>
> Przód: napędza, steruje i hamuje; tył jedynie wlecze się...
Ale jak na zakrecie postanowi sie nie wlec, to będzie duza strata :-)
>>> Jeżdżenie z FWD po śniegu jest przykre. Z RWD mogłem obrócić
>>> samochód na niemal nieruchomych przednich kołach o pożądany
>>> kąt -- zwykle około kąta prostego... Tu też można zarzucić
>>> tyłem, ale innym sposobem...
>
>> Ale w jakiej sytuacji?
>
>> Bo na parkingu FWD mozna samochód obrócić, a RWD to niekoniecznie.
>
> Z RWD można na śliskim parkingu zawrócić w miejscu.
> (wielokrotnie to praktykowałem -- mając bardzo mało koni do dyspozycji)
Maluch?
> Z FWD raczej trudno...
A nie odwrotnie?
W FWD zaciagasz reczny, skrecasz koła, i dodajesz troche gazu.
>> Podobnie np stojąc na drodze pod górę.
>
> Pod górkę z FWD raczej warto mieć dobre opony przednie -- mając wiadomy
> (albo przód dobry i tył zły -- albo tył dobry i przód zły) wybór.
Oczywiscie, ale jest pewna manewrowosc zachowana. Mozna zawrócic,
można lekko skrecic i probować ruszyc skosem, mozna poszukac lepszej
przyczepnosci.
A RWD potrafi tylko zsunąć tył do rowu :-)
>> Zarzuca przy niewielkiej predkosci tez sie dobrze - recznym hamulcem
>> (sprawdzic czy nie elektryczny).
>
> Można, ale szkoda opon.
Na sniegu? A w RWD nie szkoda?
>> Natomiast zarzucic tyłęm przy wiekszej predkosci ... o, to trzeba
>> umiec. I w RWD, i w FWD i 4WD ...
>
> Większej -- czyli jakiej? Zrywa się przyczepność tyłu szybkim skrętem
> przodu -- samochód toczy się na przednich a ślizga na tylnych...
> Żużliści/żużlowcy tak jeżdżą.
Ale oni trenują. A jak sie za mało trenuje, to sie ślizga tak
https://www.youtube.com/watch?v=g-LGeLWbpKw
A ten to umial
https://www.youtube.com/watch?v=LoSdr_6p9Ns
>>> W RWD słabe tylne opony uniemożliwiały jazdę po śliskiej
>>> (choćby mokrej) nawierzchni. Z FWD tył może być bardzo
>>> słaby -- oby przód trzymał się jezdni...
>
>> Jak sie RWD nie rozpędzisz, bo "się nie da", to auta nie rozbijesz.
>
> Jeździłem, więc znam to z mej praktyki.
Tez jezdziłem :-)
>> A FWD rozpędzisz i słabe opony z tyłu sie objawią na zakręcie :-(
>
> Jeżdżę tak (słabe z tyłu) od kilku lat z FWD.
>
> Właśnie tym sposobem na parkingu (choćby Lidlowym) można obrócić
> samochód o prosty kąt niemal w miejscu -- co niedawno uczyniłem.
> Przyśpieszenie zrywa przyczepność z przodu -- samochód wyskakuje
> na zewnątrz; zwolnienie zwiększa przyczepność przodu -- samochód
> zachowuje się trochę jak z RWD przy przyspieszaniu, ale sterować
> tym raczej trudno...
Ale przynajmniej naturalnie - za duzo gazu - sie ślizga, ujmujesz -
wraca. Choc tez nie zawsze i trzeba umiec.
https://www.youtube.com/watch?v=GYJnOioMxDI
ale widac biorą poprawke na warunki, bo zazwyczaj wygląda to tak
https://www.youtube.com/watch?v=LKnia57rEL0
>>> W garażu gniją zimowe opony na felgach -- brak mi sił
>>> na zmianę i żal mi szmalu na płacenie za zmienianie...
>
>> I dlatego jezdzę na całorocznych.
>
> Z przodu mam kilkuletnie całoroczne Dębice.
>
>> I nawet w górach się sprawdzają, jak na razie ...
>
> Moje słabe letnie (tylne) to Continetale -- ogólnie jedne
> z najlepszych do takich zadań... Pewności nie mam co do
> tego, że to Continetale, ale ZTZP właśnie takie...
Problem w tym, ze odkąd opony są letnie, to niektóre na sniegu
zachowują się przyzwoicie, a inne wcale ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.23 00:51 Eneuel Leszek Ciszewski
- 13.12.23 09:39 J.F
- 14.12.23 01:30 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.12.23 19:15 Krzysztof Halasa
- 20.12.23 15:27 ąćęłńóśźż
- 27.12.23 23:42 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.12.23 18:13 Krzysztof Halasa
- 28.12.23 20:40 J.F
- 28.12.23 21:12 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...