  • Data: 2011-03-30 22:15:56
    Temat: Re: J.K.Mikke nie do zdarcia ?
    Od: root <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Mar, 23:07, " sys29" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    >.
    >
    > Zbożne cele pod przymusem mnie nie interesują. Za swoją kasę chcę
    > zapewnić byt swojej rodzinie, a dopiero potem myśleć nad ewentualną
    > pomocą innym. Twoje stanowisko stawia sprawę na głowie.

    Przypomnij sobie o pdatkach. Juz je zaplaciles i tym samym pozbawiles
    ich swoja rodzine. I teraz powiedz dlaczego nie widzisz przeszkod w
    wydawaniu np. 10% na wojsko a widzisz przeszkode w wydaniu 2% na plac
    zabaw i 8% na wojsko?
    Co jest bardziej etycznego w wojsku a mniej etycznego placu zabaw?
    Rozumiesz mnie? Ja nie chce dodatkowych podatkow. Jedyne czego chce to
    nieco innej redystrybucji tych podatków ktore juz zaplaciles.

    > Zgadza się. Dlatego wszystkie szkoły powinny być prywatne, bo są tańsze
    > od państwowych. Koszt nauczyciela i zysku szkoły jest dużo mniejszy od
    > sumy kosztów: nauczyciel + psycholodzy + kuratorzy + metodycy + aparat
    > biurokratyczny ministerstwa oświaty + ...

    Szkoly nie powinny byc tansze tylko lepsze. Mamy tysiace szkol
    masowych prywatnych w Polsce i dziesiatki prywatnych szkół wyższych. O
    szkolach wyszych nie ma co sie wypowiadac. Szkoly ktore nazwe masowymi
    to glownie szkoly policealne. Poziom jest taki sobie ale uzupelniaja
    luke w szkolnictwie zawodowym i spelniaja swoja role. Poniewaz
    istnieje obowiazek szkolny wiec szkoly podstawowe i gimnazja niestety
    musza byc prowadzone przez panstwo (samorzady). Nie widze tu zadnej
    mozliwosci zlikwidowania tych szkol, wiec gadanie o tym nie ma sensu.

    > Akcelerator jest potrzebny. Czekam z niecierpliwością na wyniki
    > poszukiwań bozonu Higgsa. Wiedza naukowa jest bezcenna i może kiedyś
    > uchronić całą populację przed zagładą.

    A widzisz oswiata - nie ale nauka - tak. Ale jedno bez drugiego sie
    nie obejdzie. Jesli nie bedziesz uczyl czytac i pisac dzieciarni, to
    nigdy nie bedzie zadnej nauki.

    > Kompletnie naiwny. Mnożenie instytucji kontrolnych to bzdura, bo to jest
    > jedna banda kolesiów. Wszystkie stanowiska biurokratyczne pochodzą z nadania
    > politycznego. Nikt nie będzie na serio kontrolował swoich mocodawców.
    >
    > pozdr.
    > sys29

    Naiwny jest poglad ze Twoj plan kiedykolwiek wejdzie w zycie. Zgadzasz
    sie ze mna napewno. Pisales chyba sam o swoim zwatpieniu, pisal Endriu
    i skippy. Zamiast upierac sie przy tej idei czy nie lepiej bedzie
    zrobic przynajmniej maly kroczek: naprawic prawo.
    To trudne ale bardziej realne niz tkwienie w ideii rodem ze
    sredniowiecza.
    Dlaczego mozna Twoim zdaniem wymagac od spolek raportowania co kwartal
    a nie mozna tego samego zadac od panstwa? Dlaczego mamy Senat, ktory
    nie wykonuje swoich konstytucyjnych obowiazkow i zamiast stac na
    strazy prawa przyklepuje to co rzadzaca wiekszosc w Sejmie uchwali.
    Moze w tym zakresie trzebbaby cos zmieniac. Moze Senat jako izba
    nizsza nie powinna byc wybierana w czasie wyborow partyjnych tylko w
    srodku kadencji Sejmu. Moze rzad nie powinien miec pewnych uprawnien?
    W koncu on ma realizowac to co ustalil ze swoimi wyborcami anie
    popisywac sie swoja kreatywnoscia.
    A gdyby tak zagwarantowac ustawowa koniecznosc comiesiecznego
    szczegolowego raportowania o pracach rzadu, realizacji obietnic
    wyborczych oraz stworzyc scisla procedure, w ktorej to spoleczenstwo
    mogloby wystapic o odwolanie rzadu z powodu nieterminowego lub
    nienalezytego wypelniania swoich obowiazkow.
    Pomyslow glupich i madrych moze byc duzo. Wystarczy je spisac, wybrac
    te madre i wdrozyc w zycie ;)