    From: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: J.K.Mikke nie do zdarcia ?
    Date: Thu, 31 Mar 2011 07:40:19 +0000 (UTC)
    <imppm5$j3u$1@news.onet.pl> <impr22$ktm$1@inews.gazeta.pl>
    <imukal$3cf$1@news.onet.pl> <imulur$a7k$1@inews.gazeta.pl>
    <srzrr02jx1hy$.1b2zg7xgu62oi.dlg@40tude.net>
    <imv52d$uc$1@inews.gazeta.pl>
    <1t9aolbfc5kde$.1pturbm6cxiap$.dlg@40tude.net>
    <imv8t8$d8g$1@inews.gazeta.pl>
    <1oqoy1klw17v8.122k19rlqmxox$.dlg@40tude.net>
    <imvbao$l51$1@inews.gazeta.pl>
    <gd8670lfzoxz$.yc9vj2rms3nl$.dlg@40tude.net>
    <imvmnj$sdb$1@inews.gazeta.pl>
    <1ad5u24tu4131$.1mq8720w1x0tb$.dlg@40tude.net>
    <in061u$nsk$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@f...googlegroups.com>

    root <m...@y...com> napisał(a):

    > Przypomnij sobie o pdatkach. Juz je zaplaciles i tym samym pozbawiles
    > ich swoja rodzine. I teraz powiedz dlaczego nie widzisz przeszkod w
    > wydawaniu np. 10% na wojsko a widzisz przeszkode w wydaniu 2% na plac
    > zabaw i 8% na wojsko?
    > Co jest bardziej etycznego w wojsku a mniej etycznego placu zabaw?
    > Rozumiesz mnie? Ja nie chce dodatkowych podatkow. Jedyne czego chce to
    > nieco innej redystrybucji tych podatk=F3w ktore juz zaplaciles.

    Mi się przede wszystkim nie podoba skala obciążeń podatkowych. Przy
    redystrybucji PKB na poziomie 50% postrzegam państwo jako organizację
    przestępczą. Ty się zastanawiasz nad podziałem skonfiskowanej kasy, a ja
    upieram się przy tym, że ta kasa w ogóle nie powinna mi zostać zrabowana.
    Dlatego rozważania o tym, jak cwaniaczki pokierują redystrybucją łupów,
    nie są dla mnie interesujące. Twoja propozycja ( zabrać żołnierzom i dać
    dzieciom ) jest miła dla oka, ale z mojej perspektywy przypomina sytuację,
    gdy np. jakiś bandyta kradnie komuś grubą forsę, po czym jej część
    przeznacza np. na dofinansowanie jakiegoś domu dziecka.

> [...]
    > srodku kadencji Sejmu. Moze rzad nie powinien miec pewnych uprawnien?
    > W koncu on ma realizowac to co ustalil ze swoimi wyborcami anie
    > popisywac sie swoja kreatywnoscia.
    > A gdyby tak zagwarantowac ustawowa koniecznosc comiesiecznego
    > szczegolowego raportowania o pracach rzadu, realizacji obietnic
    > wyborczych oraz stworzyc scisla procedure, w ktorej to spoleczenstwo
    > mogloby wystapic o odwolanie rzadu z powodu nieterminowego lub
    > nienalezytego wypelniania swoich obowiazkow.
    > Pomyslow glupich i madrych moze byc duzo. Wystarczy je spisac, wybrac

    Wydawało mi się, że do tej pory dyskutowaliśmy o tym, jak powinny układać
    się stosunki państwo-obywatel. Ja broniłem wolnego rynku, wolnego wyboru,
    sprawiedliwości, własności ... czyli liberalizmu, a Ty próbowałeś "uzupełnić"
    mój świat o tzw. "wrażliwość społeczną". Uważam, że to zwykły dysonans, bo
    każda struktura biurokratyczna ma tendencję do rozrastania się ( jak rak ),
    aby w końcu pożreć wszystko i wykończyć organizm. Z mojej strony były to
    rozważania czysto teoretyczne, bo przecież aż tak naiwny nie jestem, abym
    wierzył w możliwość szybkiego wdrożenia liberalizmu w Polsce. Ty teraz
    nagle przechodzisz do konkretów proponując, abym a atmosferze zwątpienia
    zrobił mały kroczek. Zgadza się - napisałem, że sytuacja jest pod tym
    względem beznadziejna, ale także stwierdziłem, że łatwo się nie poddam.
    Moim małym kroczkiem do wolności będzie głos oddany na UPR. Na razie niczego
    więcej zrobić nie mogę.

    pozdr.
    sys29