  • Data: 2012-09-26 08:24:07
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse?
    Od: disnej <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Od czasu przeczytania z żoną "Bogaty albo biedny. Po prostu różni mentalnie" T. Harv
    Eker, udalo mi przekonać ją do ograniczenia wydatków 'na życie' do 50% zgodnie z
    zaleceniami tej książki.
    W książce opisują żeby podzielić dochody na kilka części: życie, przyjemności,
    dobroczynne, szkolenia, inwestycje, ja mam jeszcze urlopy - nie pamietam czy ta
    pozycja tam byla ale bylo na nia miejsce w kazdym razie.

    1go dnia miesiaca wpisuje do akrusza google docs stany kont, kart itp, podliczam
    dochody z ostaniego miesiaca i rozdzielam na poszczegolne budzety na kolejny miesiac.
    Im wieksze byly dochody tym wieksze mamy budzety w nastepnym miesiacu

    Codziennie kazdy paragon/wydatek szufladkuje do odpowiedniego budzetu, ja lub zona,
    zajmuje nam to nie wiecej niz 5min dziennie.

    Duzy plus to mniej klotni - bo sa granice wydatkow inne niz brak pieniedzy - latwiej
    cos odlozyc, latwiej wydac pieniadze na przyjemnosci uspokajajac sumienie, mozna sie
    nagradzac z funduszu sszkoleniowego za osiagniecie celow (przeksiegowanie kwoty na
    przyjemnosci), no i wydatki na rodzine(wiekszosc dobroczynch) sa rowno podzielone i
    nikt do nikogo nie ma pretensji o nie

    polecam ksiazke,

    Kiedys uzywalem quickena ok 2 mcy ale za szczeglowowo rozpisywalem rachunki (kazda
    pozycja z paragonu) i sie zniechecilem.