  • Data: 2022-05-03 10:45:58
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Słowo "drastycznie" ma dla mnie nieco inne znaczenie - ale owszem,
    Polska jest skrajnie nieprzewidywalna. Wielokrotnie bardziej niż kraje
    na Zachodzie.

    > Czy tak drastycznie ... jestesmy słabą gospodarką, z rachityczną
    > walutą, to sie nie ma co dziwic, ze obrywamy mocniej.

    Nie wydaje mi się by tak było w większym stopniu.

    > Ale to malo - jeszcze ten socjalistyczny rząd, ktory nie wiadomo gdzie
    > kłamie ...

    To akurat wiadomo ("kiedy polityk kłamie?"). Problem leży IMHO gdzie
    indziej - w Polsce ludzie powszechnie nie rozumieją podstawowych
    mechanizmów. To powoduje, że łatwo im sprzedać gruszki na wierzbie.
    Widać to w sposób jaskrawy także w tym wątku :-(
    Dodatkowo (być może z powyższego powodu?) są bardzo podatni na wszelkie
    hasła "narodowe", "patriotyczne", "religijne" itp. - które oczywiście
    nie mają absolutnie nic wspólnego z troską o naród polski ani
    o polskie społeczeństwo, oraz często są zupełnie przeciwne podstawowym
    zasadom chrześcijaństwa.

    Obawiam się że znaczenie pandemii jest znacznie wyolbrzymione. Nie mówię
    że tylko w Polsce - ale zdecydowanie pandemia odpowiada tylko za
    niewielką część tego, co się jej przypisuje.

    > No własnie - pandemia, w ktorej rzad musial ratowac sytuacje,
    > teraz wojna ...

    Wojna nie zdążyła jeszcze w praktyce wpłynąć na gospodarkę w większym
    stopniu. To dopiero przed nami. Aczkolwiek widzę tu różne możliwości,
    zależnie od rozwoju wydarzeń.

    > No i nie moga - wpadlbys na to, ze Putin zechce wjechac na Ukrainę
    > w lutym?

    Przypuszczam, że to, że agresja rosyjska nie było przewidywana przez
    nikogo (nie mam na myśli tego, że wywiady np. państw zachodnich
    _widziały_ przygotowania do niej, bo to nie jest przewidywanie),
    wynikało z tego, że stan (fizyczny i psychiczny) Putina może być inny
    niż się wydaje. Ale o tym to może się dowiemy a może nie.
    --
    Krzysztof Hałasa