  • Data: 2010-12-29 11:37:20
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracuj?c na innych?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> wrote:

    > Mylisz się. Umowa kredytu jest zawarta na pewien czas. Ów czas jest
    > ważnym parametrem tej umowy, więc nie może być tak, że jedna strona
    > dowolnie zmienia ustalenia.
    > Umowa najmu przewiduje okres wypowiedzenia, a umowa kredytu (chyba) -
    > nie.

    Umowa nie, ale prawo (chyba prawo bankowe) przewiduje miesięczny okres
    wypowiedzenia, ale w szczególnych przypadkach, bank może wypowidzieć umowę z
    tygodniowym okresem wypowiedzenia.
    Co do podstaw do zmiany umowy: nie ma z tym problemu, zwłaszcza teraz.
    Wyobraźcie sobie, że w 2008 roku ktoś kupił mieszkanie a bank sfinansował
    100% wartości. Dziś bank nie ma wystarczającego zabezpieczenia, bo
    zadłużenie jest na jakieś 140% wartości mieszkania, więc może wypowiedzieć
    umowę. Jeśli bank sfinansował np. 70% (wkład własny 30%) to pewnie kupujący
    mógł wynegocjować lepsze warunki kredytu (tak było w moim przypadku). Dziś
    ten wkład własny "zmalał" powiedzmy do 10%. I znów bank ma podstawy do
    wypowiedzenia umowy lub wnioskowania o zmianę warunków. Teraz proszę sobie
    wyobrazić, że bank nie ma prawa wypowiedzieć umowy, a to zrobi. Co wtedy?
    Idziemy do sądu. Sprawa się ciągnie miesiącami, a w tym czasie bank zabiera
    nam wszystko co mamy i co zarobimy.

    --
    Bartek