    From: " sys29" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Jednak OFE przestaną kupować
    Date: Fri, 27 Aug 2010 15:29:28 +0000 (UTC)

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > detalem? Bez odpowiedzi na te pytanie nie można nic powiedzieć o tym czy
    nas
    > rąbią czy nie. Przypuszczam, że działanie indywidualne byłoby droższe niż
    > przez OFE dodając do kalkulacji czas konieczny do śledzenia giełdy, czas
    > konieczny na wypracowanie decyzji i czas konieczny do jej wykonania. Teraz
    > co do efektu. Tu myślę, że efekty inwestycyjne byłyby gorsze. Demografia
    nie
    > zależy od OFE. Demografia siada bo publiczność nabrała przekonania, że
    > wszystkim zajmie się państwo, to po co się wysilać. Sie należy i już.
    Należy
    > się wcześniejsza emerytura w wysokości by żyć godnie. "Godnie" to ostatnio
    > ulubione słowo. Skąd na to brać? A to zmartwienie zostawiamy tym
    złodziejom
    > z rządu. Kradną dla siebie to niech kradną i dla nas. Po to się ich
    wybiera
    > i opłaca z długu.

    OFE to przekręt - wyjaśnił to powyżej kolega walter ... i choć wyraźnie
    położył nacisk na fakt, że jest to przekręt względem skarbu państwa, to
    jednak biorąc pod uwagę obowiązujący model, jest to przede wszystkim
    przekręt względem emerytów. Przecież cała ta emisja obligów na potrzeby
    OFE jest zbędna ... i śmieszna - mając na uwadze "prowizje za zarządzanie".
    Obligacje skarbu państwa każdy może sobie kupić np. na poczcie bez żadnej
    prowizji. Ale nie w tym rzecz. Przekręt to tylko skutek. Przyczyną jest
    niesprawiedliwy model Bismarcka. Jeśli nie widzisz, czemu jest on
    niesprawiedliwy, to ja Ci tego nie wyjaśnię, bo możemy mieć różne "poczucia
    sprawiedliwości". Mogę Ci tylko napisać, co sobie myślę opierając się na
    mojej liberalnej mentalności. Otóż myślę sobie, że jest to bardzo
    niesprawiedliwe, aby ktokolwiek obcy miał pracować na moje utrzymanie.
    Jest też niesprawiedliwe zabieranie mi pieniędzy na utrzymanie jakiś obcych
    mi emerytów. Uważam, że każdy powinien sam myśleć o swojej przyszłości, a
    działanie indywidualne byłoby tańsze i sprawiedliwe. Można też przy okazji
    odnieść się do Ulpiana : "sprawiedliwość to stała i niezłomna wola
    oddawania każdemu tego, co mu się należy" ( czy jakoś tak ... ). Myślę, że
    każdemu należy się tylko to, co sam sobie wypracuje. Jak w popularnej
    reklamie. :-)

    pozdr.
    sys29