  • Data: 2012-05-04 23:59:39
    Temat: Re: KB --> aż 7% w skali roku do salda 5 000 zł.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon" jo1anb$pfq$...@n...task.gda.pl

    > Myślę, że trzeba mieć dużo czasu, by to robić. Zakładając, że przeciętna osoba
    pracuje w godz. 7-15 i podczas pracy tego nie
    > zrobi - będzie trudno.

    Duża czasu trzeba mieć na gadanie w sieci, nie na lanie.
    Ile tych przelewów trzeba zrobić w miesiącu? 100? Na każdy
    ile czasu trzeba przeznaczyć po 3 minuty? Razem 5 godzin.

    A teraz policz, ile czasu przeznaczasz na usenetowanie.

    W czasie lania może golić się, ćwiczyć itd...

    I chyba niekoniecznie aż 100 przelewów trzeba robić miesięcznie.
    Być może nawet mniej niż 10? :) Na pewno więcej. Światło, gaz,
    jakiś telefon lub dwa, mieszkanie, jakaś rata kredytu, spłata
    karty kredytowej lub kilku takich kart, jakiś podatek od
    nieruchomości co jakiś czas, jakiś ZUS czy podatek, jakieś
    inne zobowiązania...

    Ja pamiętam czasy, gdy wypełniało się papier i składało dysposzycję
    w banku, do którego trzeba było dotrzeć i w którym trzeba było odstać
    w kolejce tak zwane swoje. Że mnie tu i ówdzie lubiono, mogłem czasami ;)
    ominąc kolejkę...

    Pamiętam czasy, gdy drukowałem zlecenia identyczne jak te
    bankowe, ale wypełnione od początku do końca przeze mnie.
    Odpadał problem mozolnego wpisywania danych moich i danych
    odbiorcy... Ale papier trzeba było dostarczyć do banku.

    Pamiętam ING z jego offlajnowym laniem via net.
    Przygotowywałem co trzeba, łączyłem się impulsowo
    z bankiem i zrzucałem to, co przygotowywałem...

    Kolejnym usprawnieniem była łączność onlajnowa ze zdrapkami
    czy innymi jednorazowymi kodami.

    Za luksus uznałem SMSy.

    Teraz są tokeny w komórce, które sobie chwalę.

    I wiesz co? Gdy trzeba było w banku skrobać zlecenia przelewów,
    ja zarabiałem masę szmalu, miałem masę obowiązków i nawet
    samochodu wtedy nie miałem. A przelewów miałem całą masę.

    Dziś te dodatki (dzięki którym za konto czy kartę nie trzeba płacić)
    znikają w gąszczu przelewów typu światło czy gaz... Nie trzeba na
    nich umieszczać kodów, identyfikatorów, numerów klienta, numerów
    faktur, terminów płatności itd... Co miesiąc trzeba lać tyle samo,
    a w razie pomyłki -- przelanie dwukrotne nie skutkuje stratą
    szmalu....

    Takim jak Ty -- przewraca się w głowach!
    Wielu nadal płaci na poczcie czy w Aliorze lub Żabce...

    Co w tym złego, że kilka godzin miesięcznie przeznaczę ma lanie,
    skoro Kowalski straci znacznie więcej czekając w kolejce na poczcie?

    > OK. Ale warunki życia masz dość specyficzne - chyba zgodzisz się, że pobudka o
    11:00 w dzień roboczy nie dotyczy przeciętnego
    > Kowalskiego. Mnie też nie ;-)

    Śpię od 7 do 8 godzin na dobę, wliczając w to także krótkie przerwy
    podczas snu. I zapewniam Cię, że tyle własnie śpi przeciętny Kowalski.

    Przeciętny Kowalski więcej czasu zużyje na palenie papierosów niż ja na lanie.

    > Wszystko zależy od kwoty, ale pewnie też od nastawienia czy my ich, czy oni nas ;-)

    Kwota? A o jakiej rozmawiamy? Jeden tysiąc złotych, ewentualnie dwa tysiące.

    > Kwestia podejścia.

    To prawda. Jak źle podejdziesz -- odleci, nie zaśpiewa. ;)

    > No to ostry zawodnik jesteś. Ja wolę... bezpieczniej ;-)

    Więc po co korzystasz z usług Agrikoli?
    Tam na pewno okradną, albo przynajmniej oszukają.

    > Chwalę sobie za darmowy token sprzętowy, stosunkowo wysoki % na KO.

    Jaki? Token sprzętowy? Daremny? MZ im mniej breloczków, tym lepiej.

    > A to z kolei mi tak zostało i leży ze stanem zero. Poza tym mam Millenium. I to w
    zasadzie tyle jeśli chodzi o ROR. Jak widzisz
    > mój wybór nie jest specjalnie duży, a i tak narzekam na ilość haseł, loginów itd.

    Ja nie narzekam. Możesz je sobie wszystkie zapisać
    w komórce -- zaszyfrowane, wplecione w masę bzdetów,
    zahasłowane... A z komórką możesz łączyć się via BT. ;)
    Albo oczu -- jeśli lubisz pełną konspirę. ;)

    > Tylko wiesz... 2 tyg. na miesiąc. Pół roku na rok trzeba się tym zajmować.

    Ty kpisz czy marnujesz mój czas? Idziesz do sklepu po bułki czy
    chleb -- płacisz kartą KB, bo i tak czymś musisz płacić. Strata
    czasu to wyjęcie tej właściwej karty, nie zaś pierwszej z brzegu.

    Chyba, że Ty nie potrafisz niczego robić, mając na głowie potrzebę
    wykonania tych przelewów. Ja sobie zaznaczam na czerwono, co mam
    zrobić, a po zrobieniu zaznaczam na granatowo. Dzięki temu nie
    zaśmiecam głowy. Zaraz zaznaczę, że do Rajfiego polałem na oba
    konta po tałzenie.

    > Dla mnie kapkę dużo. Jak mi wcześniej w KB powiedzieli, że tylko wpływ z tytułu
    dochodów to odpuściłem, bo do księgowej nie
    > chciało mi się iść, a tu mam pół roku czasu poświęcać na spełnianie warunków? ;-)

    Może i pół. :) Mnie to zajmuje mniej sczasu.

    -=-

    Ale Twoja postawa jest słuszna -- lanie jest kłopotliwe,
    zatem banki powinny dawać nam więcej wiśni i orzechów. :)
    Ja jednak jestem wdzięczny i to, co dostaję. :)

    A jeśli zechcę oszczędzić czas -- ograniczę moje kontakty usenetowe.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'