  • Data: 2007-10-08 08:03:15
    Temat: Re: KK mBank - niecne praktyki + moje boje bankowe
    Od: yayco <y...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marx pisze:
    > A powiedzcie mi, jakie zalety sa z posiadania KK, ze jest to
    > najwazniejszy temat na tej grupie? osobiscie nie posiadam zadnej i nie
    > czuje takiej potrzeby aby ja miec mimo ze co bank to proboje mi
    > wepchnac. Ale widze same wady - trzeba pamietac o splacie, trzeba za nia
    > placic, podpinac do rachunku nie zawsze sie da, obniza zdolnosc
    > kredytowa. Jedyna zaleta to ze moge sobie cos kupic miesiac wczesniej,
    > ale ja cierpliwy jestem i moge poczekac...
    > Marx

    Masz rację. Pan premier nie ma w ogóle konta, bo też nie potrzebuje.
    W zasadzie listy papierowe i telegramy znakomicie wystarczają, więc
    poczta elektroniczna i smsy tylko wprowadzają dodatkowe koszta.
    A gdybyśmy chodzili pieszo, albo jeździli na oklep, to bylibyśmy zdrowsi.

    A poważnie:
    - wolę kartę kredytową od kantorów, tym bardziej, że nigdy nie wiem ile
    będę potrzebował pieniędzy za granicą;
    - lubię wypożyczać samochody za granicą (w zasadzie wystarcza embosowana
    debetowa, ale po co mnożyć byty ponad potrzebę);
    - wolę płatności odroczone, bo dają mi więcej czasu na reklamację (w
    razie jakby co);
    - nie muszę trzymać pieniędzy na niskooprocentowanym rachunku a vista.
    - gdy kupuję coś naprawdę drogiego, nie muszę od razu naruszać
    oszczędności, co przy dobrze oprocentowanym koncie oszczędnościowym
    stanowi kwotę wartą dostrzeżenia;
    - zdarza mi się rezerwować miejsca w hotelach, które jako gwarancji
    żądają danych karty kredytowej.

    Jest jeszcze parę zalet: ubezpieczenia, rabaty etc. Większość zalet
    ujawnia się wtedy, gdy limit kart (co powinno się wiązać z zarobkami)
    jest nienajniższy, a struktura spożycia niekoniecznie najtańsza z
    możliwych. Przy niskich zarobkach i niskich limitach, kk istotnie wydaje
    się niekonieczna.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****