  • Data: 2009-05-28 12:56:28
    Temat: Re: Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sys29 <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > To smutne czytać, jak nafaszerowany tytułami naukowymi
    > człowiek uważający się za katolika z taką niechęcią odnosi
    > się do wolnego rynku.

    wolny rynek to jest ale w dżungli bo na świecie nie było i nie ma państwa w
    którym byłby wolny rynek, wolny rynek chcrakteryzuje się tym że to ludzie
    ustalają cenę produktu lub usługi a nie państwo po przez dopuszcanie importu
    po to aby sztucznie obniżać lub podwyższać wartość towaru lub usługi

> [...]
    > Wygląda na to, że pan dr hab. nie rozumie, że :
    > 1. (cyt.) Chrześcijaństwo nie ma wspólnego z jakąkolwiek
    > kwestią czystej nauki. Chrześcijańska ekonomia jest
    > tak samo nie do pomyślenia, jak chrześcijańska matematyka.
    > 2. Pisząc o &#8222;solidarystycznych rozwiązaniach w sferze ekonomicznej&#8221;
    > ( ?????? :-) - może ma na myśli znany z nieodległej historii
    > tzw. &#8222;socjalizm z ludzką twarzą&#8221; ) pozostaje w opozycji do
    > Leona XIII, który w encyklice &#8222;Rerum novarum&#8221; (1891) potępił
    > socjalizm jako doktrynę niemożliwą do pogodzenia z prawem

    brak odniesienia wartości pieniądza do skali namacalnej i skończonej (tak
    jak kiedyś złoto) spowodowało że nie da się już kontrolować poszczególnych
    państw w kwestii drukowania pieniądza a to dopiero początek wielkiego
    bałaganu
    ale faktem jest również to że skoro papież wojtyła tak bardzo chciał widzieć
    polskę w eurobie to znaczy że był na tyle głupi że nie wiedział jak ta
    europa pod względem ekonomii wygląda, strasznie tragiczny ten wojtyła taka
    marionetka która niczego nie rozumiejąc gada do cemnoty aby poszła za nim do
    europy a teraz kiedy lament to nagle rzekomi katolicy mają pretensje do
    całego świata tylko nie do ciemniaka wojtyły, strasznie żal mi tych psełdo
    wierzących