  • Data: 2009-05-28 13:38:48
    Temat: Re: Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja wierzę w różne rzeczy. Najczęściej nie potrafię ich udowodnić, tym
    > charakteryzuje się moja wiara. Kilka rzeczy też wiem i te potrafię
    > udowodnić. Wiary czy kapitał odpłynął czy przypłynął nie mam żadnej.
    Opieram
    > się na danych gus, że rezerwy rosły. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić
    > mechanizmu odpływu kapitału netto i przyrostu rezerw walutowych. Ale może
    Ty
    > rzucisz jakieś światło na moją ciemnotę. Zamiast światła nie rzucaj
    > Michałkiewiczem albo kimś podobnym. Wiem również, że w tamtym czasie w
    > Polsce nie było tyle $$ w kasie. To też można wyczytać z danych gus.
    > Oczywiście Ty możesz wierzyć w co chcesz ale na tym gruncie nie mam
    żadnych
    > argumentów. Ja wierzę, że 12.12.2012 będzie koniec świata.

    Napisałeś to takim tonem, jakbym Cię w jakiś sposób uraził.
    Mechanizm "pompki" był prosty. Najpierw spekulant wymieniał dolary na
    złotówki po kursie 9500 zł za 1$ ( dewizy napływały , więc i rezerwy
    mogły rosnąć ). Następnie zakładał bardzo wysoko oprocentowaną lokatę
    w banku. Po upływie odpowiedniego czasu zamykał lokatę i wymieniał PLN
    na dolary również po kursie 9500zł/$. Wspaniały interes bez ryzyka
    walutowego! Jeśli kupowane na końcu operacji dolary były wyprowadzane
    z Polski, to rezerwy walutowe powinny wtedy spadać. Jednak wpływ na
    rezerwy może mieć nie tylko ruch kapitału "czysto spekulacyjnego". W tamtym
    czasie zaczął do Polski napływać kapitał inwestycyjny. Rozpoczynano
    prywatyzację. W statystykach to się pewnie uśredniło.

    Jeśli chodzi o koniec świata to czytałem o dacie 21.12.2012.
    Ponoć Słońce ma spowodować gwałtowne odwrócenie biegunów Ziemi,
    a spowodowana tym fala powodziowa może sięgnąć nawet 2 km.
    No trudno, pojadę do Zakopanego i wjadę na Kasprowy. Powinno wystarczyć.

    pozdr.
    sys29
    .. i nie obrażaj się, bo nawet przez myśl mi
    nie przeszło podejrzewać o ciemnotę akurat Ciebie