    From: "Criss" <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Date: Fri, 20 Apr 2012 17:36:13 +0200

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jmmutt$rdr$1@inews.gazeta.pl...

    > Dyskurs chrześcijański ( czy jakikolwiek religijny ) to zwykłe rozważania
    > nad urojeniami. Im większej głębi teiści doszukują się w religiach, tym
    > gorzej bełkotają. Wymyślają przy tym różne takie pojęcia, aby zrobić
    > wrażenie na idiotach. Prawdziwą głębię świata odkrywa nauka ( astrofizyka,
    > biologia, mechanika kwantowa ... ). Religie to kompletne bzdury.

    Wierzysz w naukę i jej możliwości. W jakimś więc sensie jesteś człowiekiem
    wierzącym.
    Człowiek z Twoimi poglądami żyjący w czasach, gdy uważano, że ziemia jest
    płaska,
    wydaje się trochę śmieszny, podobnie jak żałosne wydaje się poszukiwanie
    kamienia filozoficznego w średniowieczu.
    Ludzi wierzących nazywasz idiotami. Czy tych wybitnych, którzy przyznawali
    sie do wiary w Boga
    (np. Kopernik, św. Tomasz z Akwinu) też zaliczysz do idiotów?
    Pogarda dla wierzących? To poczucie wyższości coś Ci załatwia?
    Nauka nie odkrywa żadnej "głębi świata", odkrywa i bada prawa rządzące
    przyrodą.

    > Nie istnieje ani żaden Bóg, ani żadna duchowość. Masz urojenia.

    Udowodnij to. Jeśli nie udowodnisz, że Boga nie ma, to jesteś człowiekiem
    wierzącym w nieistnienie Boga, jak ja w Jego istnienie. Więc masz urojenia.

    > Prawdopodobnie mylisz duchowość ze świadomością, która jest zupełnie
    > realna, niematerialna i tajemnicza.

    Nie mylę duchowości ze świadomością.

    > Nikt jednak jeszcze nie udowodnił,
    > że świadomość istnieje w oderwaniu od istot żywych. Nie udowodniono
    > nawet, że istnieje ona poza mózgiem.

    Nikt też nie przeprowadził dowodu, że nie istnieje świadomość inna niż
    ludzka.

> [...]
    > wizerunek
    > nie przystaje do obrazu nakreślonego przez ich świętą księgę. Na ich
    > ofiary
    > doskonale nadają się przede wszystkim ateiści. Niewątpliwie będąc
    > świadomym
    > takiego stanu rzeczy, proponujesz mi, abym ujawnił się wśród szaleńców
    > ( wykazując odwagę ! ) i dał się zabić. Masz na to "nadzieję". Ot, taka
    > Twoja religijna mentalność. Ja Ci w rewanżu nie będę proponował, abyś udał
    > się do protestanckiej dzielnicy Belfastu i wykazując odwagę krzyczał:

    Oczywiście nie życzę Ci źle. Twoja lekceważąca wypowiedź nt. Boga, sprawiła,
    że zakwalifikowałem Cię do osób, które - jak to bywa często w sieci -
    anonimowo
    obrażają katolików. To zwykłe akty tchórzostwa. Dlatego, aby mogli bardziej
    siebie
    poznać proponuję im podobne zachowania w stosunku do innych wyznań,
    np. judaizmu lub islamu. Mam nadzieję, że myliłem sie co do Ciebie.

    > To, co tu napisałeś, to klasyczny bełkot teologiczny. Wielowarstwowa
    > i głęboka to jest głupota takich wywodów. Dogmaty pomieszały Ci w głowie.
    > Nie ma życia po śmierci. Życie jest przed śmiercią.

    > Nie ma żadnej boskiej rzeczywistości.

    Potrafisz to udowodnić, czy tylko w to wierzysz?

    Pozdrawiam
    Criss