  • Data: 2004-01-22 21:42:54
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a WIBOR
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > W tej stopie masz jakis zapas (i w jedna i w druga strone), musi byc jednak
    > konkurencyjna.
    > Konkurencyjna - nie tylko dla nowych ale i starych klientow. Przy WIBORze
    > nie musi tak byc do konca. Pamietaj - ze ludzie tez porownuja i pozniej
    > opowiadaja - i pojawiaja sie na grupie takie maile jak ten ze oprocentowanie
    > mu wzroslo w PKO BP itp.

    A po co ma być konkurencyjna dla tych co już wzięli kredyt. Może jak jeden z
    drugim zagrozi odejściem (co wcale nie jest takie łatwe - zmiamy wpisu w
    hipotece, prowizja, itp) to im się obnizy a całej reszcie NIE.

    > Niekoniecznie. Zyskiem moze byc zdobycie wiekszej ilosci klientow, ktorzy
    > zatrzymani przez kredyt - kupia inne produkty.
    > Pamietaj o kosztach dzialalnosci bankow. mBank czy Multi od samego poczatku
    > dzialania przystosowane sa do niskiej marzy. W przypadku innych bankow tzw.
    > nowego detalu - maja rozwiniety super dzial kredytow - wiec ich marza i tak
    > jest znacznie wyzsza.

    Może będą lokować mająć kredyt. Byli by chyba idiotami. Mając nadmiar gotówki
    opłaca się nadpłacić raty.

    > Ja jednak nie za bardzo wierze, zeby szybko WIBOR zrownal sie LIBORowi.
    > Dopiero po wejsciu do strefy Euro.

    Ja uważam, że nastąpi to przed wejściem do strefy EURO i nie w sposób gwałtowny
    tylko ciągły. Tak więć jeżeli wejdziemy w 2009, to WIBOR już znacznie wcześniej
    musi być na poziomie 2%. A jak nie wejdziemy to nic nie mozna prognozować.

    > Jeli bylaby to prawda - KB nie mialby ~5,5% udzialu w rynku kredytow
    > mieszkaniowych, tylko mniej wiecej 80% :)

    Kredyty mieszkaniowe oparte o WIBOR udziela nie tylko KB ale także wiele
    banków, w tym od dawna PKOBP. Co to jest więc za argument.

    > Jednak oprocz oprocentowania liczy sie rowniez - latwosc dostepu do kredtu,
    > marketing, obsluga itp.

    Jak ja biorę kredyt na 20 lat w wysokości np. 200.000 PLN, to liczą się dla
    mnie tylko koszty. Jeżeli będą one zauważalnie mniejsze niz w innym banku ze
    wspaniała obsługą (łącznie z koniaczkiem), to scierpie nawet najgorszą obsługę
    w tym pierwszym. Na marginesie: śmieszą mnie reklamy niektórych banków, że
    udzielają kredytów długoterminowych w ciągu np. kilku dni (niewątpliwie kosztem
    większego oprocentowania). No cóż troszeczkę mniej starań przepłacome przez 20
    lat wyższymi spłatami.

    > Moze znowu Tensor bedzie tutaj dokazywal :))) (w sumie bedzie ok - to dobre
    > jest dla wszystkich!)

    Jakie to sympatyczne. Dzięki Amra.

    > Ok. Taki kredyt zawsze mozesz jedak zrolowac lub zmienic walute.
    > Owszem - zaplacisz prowizje, ale nalezy korzyastac z tego co jest aktualnie
    > dobre, a nie tego co tylko _moze_ byc dobre.

    I jeszcze kilka drobiazgów w rodzaju - zmiana wpisu do hipoteki, prowizja w
    nowym banku, ...

    > Ja sadze, ze w przypadku 20 lat - lepszy jest jednak kredyt oparty o WIBOR,
    > z drugiej strony - nalezy pamietac o konkurencyjnosci oferty. Jesli bank
    > bedzie obnizal oprocentowanie w rytmie pobnizek konkurencji - nie ma
    > problemu. Zobaczymy co sie stanie. Wibor chyba nie zmaleje w najblizszym
    > czasie, wiec kolejne banki ktore z niego korzystaja chcac nie chcac podniosa
    > oprocentowanie. Logika wskazywalaby, ze Multi tez to zrobi?
    > Chociaz tak jak pisalem - jesli chca zdobyc nowych klientow - wcale tak nie
    > musi sie stac.

    Zauważ, że tak naprawdę WIBOR3M wzrósł o około 0,3-0,4% w stosunku do jego
    najniższego poziomu, a tyle szumu.

    Pozdrowienia Tensor1