  • Data: 2005-08-02 22:45:33
    Temat: Re: Ksiazeczka mieszkaniowa PRL ???
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 2 Aug 2005 10:12:35 +0200, na pl.biznes.banki,
    $$Szalony_Kapelusznik$$ w wiadomości
    <news:dcn9mp$ma$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Sprecyzuj kontrola społeczna?
    > Zwlaszcza interesuje mnie znaczenie istnienia kontroli spolecznej (cokolwiek
    > by to nie znaczylo) przy sprzedazy dobr....

    Jest to bardzo proste, wydaje mi się, że masz duże szanse by to
    zrozumieć.
    Każdy oczekujący na mieszkanie członek spółdzielni miał swój numer
    kolejny i mieszkania miały być przydzielane według tej właśnie
    kolejności, a lista osób którym przydzielono mieszkanie była oficjalnie
    wywieszana w biurze spółdzielni.
    W okresie o którym piszę, normalną praktyką stało się, że gdy oddawano w
    roku np. 140 mieszkań, to z listy oczekujących mieszkania otrzymywało
    np. 20 osób i ich nazwiska były wywieszone w biurze spółdzielni,
    natomiast o pozostałych mieszkaniach było wiadomo tylko tyle, ze
    "zostały przeznaczone na potrzeby wojska i milicji".
    To właśnie rozumiem jako działanie poza kontrolą społeczną.

    Czy jest to dla ciebie wystarczająco zrozumiałe, czy mam to jeszcze
    jaśniej wyłożyć?

    --
    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)