  • Data: 2005-08-03 10:50:32
    Temat: Re: Ksiazeczka mieszkaniowa PRL ???
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zapomniałeś, że w tych latach ropę naftową kupowaliśmy w ZSRR po cenach
    > kilkakrotnie niższych od światowych. (czy to też uznasz za moją
    > manipulację?)

    Tak.. a nasz kochany przyjaciel tak nas kochał, że oddawał tę rope nam za
    pol darmo zamiast opylic na swiatowych gieldach za cenne dewizy... A jak
    pamietamy dla wszystkich poteg dospodarczcy z pierwszej dziesiatki tego
    swiata (Kuba, Korea Pln, Rumunia, Bulgaria, Polska, ZSRR itp itd) dewizy
    byly cenniejsze od powietrza i od slonca, bo mozna bylo za nie kupic
    'cenione produkty" z zachodu zgnilego....

    BTW, nadal bardzo duzo ropy kupujemy z ZSRR, a cena paliwa na stacji jakas
    taka bardziej swiatowa....

    > A dlaczego w RFN, a nie np. na Księżycu, w USA lub w Związku Radzieckim?
    > Przeliczenie przez ceną benzyny w ZSRR dałoby znacznie ciekawsze wyniki
    > ;)

    Dlatego z RFN, ze panowala tam gospodarka wolnorynkowa, gdzie cena ustalana
    byla na zasadzie rownowagi podazy i popyty w uwzglednieniem pobocznych
    czynnikow (takich jak np. koszt zakupu surowca) - wiem, wiem trudne same
    trudne pojecia dla sieroty po socjalizmie. Przeliczenie poprzez cene z USA
    tez jest mozliwe, jednak lepiej oprzec sie na naszym kontynencie, ze wzgledu
    na zblizone warunki (klimat, odleglosci od pol naftowych - koszty
    transportu)

    Natomiast przeliczanie poprzez jaka kolwiek cene ustalona wsrod poteg
    dospodarczcy z pierwszej dziesiatki tego swiata (Kuba, Korea Pln, Rumunia,
    Bulgaria, Polska, ZSRR) nie ma absolutnie zadnego sensu, bo prowadzic moze
    jedynie do tozsamosci. Gdyz byly to gospodarki ( a raczej wypadalo by
    powiedziec 'cuda ekonomiczne') centralnie sterowane z cena ustalana prze
    plenum lokalnego KC, ktora to cena nie oddawala w zaden sposob wartosci
    towaru, a miala jedynie realizowac jedynie sluszna polityke....

    I tak np. mieszkania byly rozdawane za pol darmo, poniewaz istotnym celem
    polityki panstw socjalostycznych byla likwidacja bezdomosci. Dzieki temu
    wiele lokali wpadlo w rece jednostek, ktorych jedynym osiagnieciem zyciowym
    bylo wywalenie cysterny wódy i zrobienie siedmiorga dzieci. A ktore to
    jednostki w zadnej gospodarce rynkowej nie wydobyly by sie w zyciuz kartonu
    pod mostem.... Czy to bylo dobre czy zle to kwestia innej dyskusji,
    natomiast faktem jest ze robil na to caly narod....

    > A ja Ci proponuję, żebyś włączył sobie swoje ulubione Radio Maryja i
    > zaczął się modlić,

    Widzisz problem polega na tym, ze to Ty glosisz prawdy objawione rodem z
    Radia Maryja, nie ja

    > by Twój pracodawca przypadkiem Cię nie zidentyfikował.
    > Bo po przeczytaniu bzdur jakie tu wypisujesz, może stracić chęć do
    > dalszego zatrudniania Ciebie.

    Kiedys mnie dziwilo, ze pracodawcy chca zatrudniac tylko ludzi mlodych,
    najlepiej takich, ktorzy kariere zawodowa zaczeli po roku '90. Ale jak
    czytam 'o 10 potedze gospodarczej swiata' i o 'cenionych produktach' to
    przestaje mnie to dziwic i zaczynam wszystko doskonale rozumiec.

    BTW, zlaoze sie o duza ilosc piwa, ze kariera twa sie toczy w sferze
    budzetowej...

    MAd Hat
    ter