    From: "Anatol" <c...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ksiazeczka mieszkaniowa PRL ???
    Date: Wed, 3 Aug 2005 18:43:54 +0200
    Sender: c...@p...onet.pl@chello083144077082.chello.pl
    <2...@k...eu.org>
    <i...@4...com>
    <1...@k...eu.org> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <161v5frow9qku$.dlg@krak.eu.org>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:161v5frow9qku$.dlg@krak.eu.org...
> [...]
    > rozczarowanie gdy po jakimś czasie benzyna podrożała do 1,40 zł/l,
    > a potem już co jakiś czas drożała o następne 20 groszy.
    > Cenę tę dlatego zapamiętałem tak dobrze, gdyż dokonywałem
    > przeliczeń,co mi sie bardziej opłaca: jeździć na uczelnię "Jawką",
    > czy za 20 groszy autobusem MPK (tyle kosztował wówczas bilet
    > studencki. Natomiast po 6,50 zł/l sam jeździłem przez dosyć długi
    > okres czasu, ale wówczas tankowałem tę benzynę już do samochodu, a
    > to dla mnie oznacza, że taka cena obowiązywała po 1975 roku!
    > (pierwszy samochód kupiłem w styczniu 1976)

    Sprawdziłem w Dużym Roczniku Statystycznym z 1980 że w latach 1960-73
    etylina 78 kosztowała 5,00 zł (w 1960 4,80 zł) ,a etylina 94 6,50 zł.

    > Przez całe moje dzieciństwo i wczesną młodość kostka masła
    > "czerwonego" kosztowała 16 zł.

    W latach 1960-1977 masło stołowe śmietankowe 64,00 zł za 1 kg w a
    eksportowe 75,00 zł (czyli obie wypowiedzi są poprawne).

    A tu parę innych cen z 1971 :

    Chleb 0,8 kg : 4,00
    Bułka pszenna : 0,60
    Cytryny 1kg: 30,00
    Banany 1kg : 45,00
    Męso wieprzowe (łopatka) 1kg : 36,00
    Kurczak 1kg : 54,00
    Kiełbasa zwyczajna 1 kg: 44,00
    Mleko 1 l : 2,90
    Jaja kurze 1szt : 2,21
    Cukier 1 kg : 10,50
    Czekolada twarda 100g : 19,00
    Kawa Extra Select 100g : 40,00
    Wódka czysta 0,5l : 55,00
    Wino owocowe 0,75l : 21,00
    Płaszcz jesienno-zimowy z wełny męski : 1700,00
    Spodnie chłopięce z teksasu : 176,00
    Tapczan tapicerski : 2960,00
    Pralka z wyżymaczką : 1620,00
    Odkurzacz : 900,00
    Chłodziarka 100-125l : 6100,00
    Garnek aluminiowy : 87,00
    TV cz-b : 8200,00
    Zegarek na ręke (17 kamieni) : 700,00
    Papier toaletowy 1 rolka : 2,20
    Piłka nożna : 314,00
    Samochód os. "Syrena" : 74000,00
    Bilet do kina (film panoramiczny) : 12,00
    Czynsz za 1m2 : 3,00
    CO za 1m2 : 2,40
    Gaz za 1m3 : 0,90
    Energia za 1kWh : 0,90
    Węgiel kamienny 1t: 550,00
    Abonament tel : 60,00
    Bilet za przejazd pociągiem II klasa posp. 200 km : 76,00
    Witamina C 1 opak. (50 drażetek) : 15,00

    Anatol