    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
    Date: Wed, 09 Mar 2011 15:23:50 +0100

    skippy wrote:

    > A jakie znaczenie dla OFE ma wycena akcji oprócz ew konieczności redukcji
    > portfela gdy wartość osiągnie limit 40%?

    Nie interesuje mnie jakie to ma znaczenie dla OFE. Ja myślałem, ze taka
    wycena pomoże mi zorientować się czy OFE pompują pieniądze do spółek matek.
    Ale się zorientowałem, ze to błędne rozumowanie. Dla mnie cała to dyskusja
    jest akademicka i zupełnie obok. W/g mnie moja emerytura nie zależy od tego
    czy ściągnięte ode mnie podatki będą księgowane w ZUS czy w OFE na PKP czy
    MPK czy może gdzieś jeszcze indziej. Marnotrawstwo podatków odbywa się
    codziennie i na ogromna skale na wszystkich polach gdzie państwo te podatki
    wydaje i w OFE zapewne też. Jestem zdania, ze tak czy inaczej ten system
    splajtuje. Czy będzie 5% w OFE czy 3% to nie ma znaczenia. Nie jest istotne
    czy Rostowski ma rację czy Balcerowicz. Zresztą moim zdaniem, każdy z nich
    ma racje bo każdy z nich mówi o czym innym i inne stawia sobie cele do
    wykonania.