eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <9...@g...com><o9kfnb$s71$1@node
    2.news.atman.pl>
    <m...@p...waw.pl><58becb24$0$15195$65785112@news.neostrada.pl><m
    3efy1w414.fsf@pm.waw.pl>
    <58c6cb0d$0$647$65785112@news.neostrada.pl><m...@p...waw.pl><58c
    7c32d$0$5162$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    In-Reply-To: <m...@p...waw.pl>
    Subject: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Date: Wed, 15 Mar 2017 20:19:08 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 43
    Message-ID: <58c993af$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.242.193
    X-Trace: 1489605552 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15195 83.30.242.193:57012
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630038
    [ ukryj nagłówki ]

    P.S. Samcik opisywal troche przypadkow

    http://samcik.blox.pl/2014/02/Tak-internetowi-zlodzi
    eje-kradna-nasze-pieniadze.html
    ciekawe, ze wszedzie mbank

    Jeden ciekawszy bardziej
    "10 stycznia 2013 r. doszło do omyłkowego przelewu z mojego konta na
    konto złodzieja. Wykryliśmy to, gdy pieniądze wyszły z naszego konta
    na konto oszusta, ale prawdopodobnie jeszcze przed ich zaksięgowaniem.
    Zgłosiliśmy wszystko do prokuratury i na policję. Prawdopodobnie mBank
    zawiadomił równolegle BZ WBK (na konto w tym banku poszły środki), by
    zablokował pieniądze (ok. 27.000 zł). Prokurator po trzech miesiącach
    poinformował nas, że osoba, która jest właścicielem konta w BZ WBK,
    nie została zidentyfikowana i nie ma powodu, by blokować ten rachunek.
    Tym samym straciliśmy środki, łapiąc złodzieja praktycznie za rękę.
    Kuriozalna sytuacja. Zwróciliśmy się do banków o pomoc i do KNF o
    interwencję. Ale na razie bezskutecznie"


    Az sie sprawa zajela KNF. Tzn ogolnie - nie powyzsza
    http://samcik.blox.pl/2017/03/Zgubiles-albo-zmienile
    s-telefon-Czeka-cie-wyprawa.html
    " W najnowszych wytycznych dla banków KNF zaleca, by nie można było
    zdalnie zmienić numeru telefonu przypisanego do danego klienta na
    etapie podpisywania umowy. Każdy z nas, gdy zakłada konto w banku,
    podaje jakiś numer telefonu do kontaktu oraz do wysyłania SMS-ów
    autoryzacyjnych. KNF-owi chodzi o to, by nie dało się go później
    zmienić bez fizycznego pokazania się w placówce banku lub bez innej,
    równie wiarygodnej formie weryfikacji. Bank ma mieć 100% pewności, że
    to klient, a nie złodziej, chce teraz przekierować SMS-y autoryzacyjne
    na nowy numer. "

    Ciekawe - problem stal sie taki istotny, ze KNF musi za banki dbac o
    ich pieniadze ? :-)

    A moze na zlecenie CBA/Ziobry organizuja tajny dostep dla sluzb -
    teraz bedzie mozna u operatora sprawdzic kto komu ile przelewa.

    Czy moze KNF sie obawia, ze jakis zmasowany atak moze doprowadzic do
    bankructwa banku - a tego nikt nie chce ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1