  • Data: 2011-11-09 08:31:19
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-08, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > Gotów jestem zgodzić się na określenie "bezwzględny", bo gdyby chcieć
    > uznać, że kapitalizm jest brutalny i wyniszczający, to jak określić
    > skutki nie-kapitalizmu w ZSRR, Korei Północnej czy na Kubie?
    > Czy np. zagłodzenie milionów Ukraińców nie było wyniszczające?

    To rozumiem skutki rewolucji przemysłowej dla tzw. klasy robotniczej,
    zatrudnianie dzieci, 12-godzinny dzień pracy, ubóstwo tej warstwy
    społecznej, to się nie łapią do rozważań? To był właśnie przejaw niczym
    nieskrępowanego kapitalizmu.

    Powtórzę: chodzi o znalezienie równowagi. Skrajności są szkodliwe
    (w każdą stronę), co historia już zdążyła pokazać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl