eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMbank i fajny kawałRe: Mbank i fajny kawał
  • Data: 2003-05-30 22:35:18
    Temat: Re: Mbank i fajny kawał
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Mówimy o blokowaniu formularza w bankowości internetowej. Gdzie na
    > poczcie masz bankowość internetową? To raz.

    Ale dlaczego tylko w niektorych "bankach"? Jesli klient nie bedzie
    mogl zlecic przelewu w jednym banku, a uda sie w innym, to bedzie to
    strata dla tego pierwszego - straci klienta i dobra opinie.

    > Dwa: Tak, poczta i ajencja też mają to zablokować. Od tego jest kasjer,
    > żeby błędnego zlecenia nie przyjął.

    A co blednego jest w takim zleceniu? Wszystko zgadza sie ze wszystkimi
    przepisami, lacznie z tymi okreslajacymi jak maja wygladac komunikaty
    eliksirowe dla przelewow do us.
    Panienka w banku ma sprawdzac w rejestrze rachunkow urzedow skarbowych,
    czy przypadkiem numer rachunku nie jest zastrzezony?

    > Banki zachodnie - czy chodzi Ci o banki zagraniczne? Jeśli tak, to taki
    > bank nie ma obowiązku wiedzieć jak rozlicza się podatnik w Polsce. Mało
    > tego - oni nawet nie będą mieli formularza podatkowego :)) Dlatego taki
    > przelew bank zagraniczny powinien przyjąć, zakładając że obowiązują ich
    > lokalnie podobne przepisy co w Polsce, mianowicie: bank jest obowiązany
    > przyjąć i wykonać zlecenie, o ile nie ma żadnych szczególnych powodów
    > które to uniemożliwiają. Polskie przepisy nie są dla nich wiążące. Tak
    > więc przelew po prostu pójdzie i wróci.

    Dlaczego ma wrocic? Skad bank-korespondent w Polsce bedzie wiedzial,
    ze przelew zostal wypelniony "recznie", a nie przy uzyciu specjalnego
    formularza?

    > Państwo - będzie miało mniej pracy przy zwrotach źle wysłanych przelewów
    > i ręcznego księgowania, wyjaśniania itp. Aczkolwiek mam wątpliwości, czy
    > państwu na tym zależy ;(

    Mysle ze nie. W koncu moze sie tym zajac komputer - skoro i tak musi
    juz te dane analizowac, to wadliwe moze odrzucac (nie zeby to bylo
    cos niespotykanego - to normalne zachowanie komputerow).

    > Bank - będzie miał mniej pracy przy obsłudze zwrotów i reklamacji
    > klientów, nie będzie miał za to wq****nych klientów którzy się obrażą i
    > będą im robić złą markę,

    Za to, ze bank prawidlowo wykonuje ich przelewy?

    > nie będzie utyskiwania na pl.biznes.banki,

    j.w.?

    > nie
    > będzie miał na karku urzędników od ministerstwa...

    A ci to po co?

    > To wszystko korzyści
    > osiągnięte praktycznie żadnym kosztem.

    Korzysci to moze i sa, ale dla firmy zabezpieczajacej oprogramowanie
    bankow przed zlecaniem poprawnych przelewow na niektore rachunki bankowe.

    > Klient - nie będzie miał kłopotów ze skarbówką.

    Tak jak pisalem, o klienta najlepiej martwi sie on sam.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1