  • Data: 2009-05-22 00:08:46
    Temat: Re: Mbank wypowiada umowy
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:gv4fun$sut$1@news.wp.pl...
    > Wiecej, on nawet chce zeby klient wykorzystal, dlatego taki ktory nie
    > jest wykorzystywany stanowi dla banku niepotrzebne obciazenie.
    > Jak ciagle nie rozumiesz tego powiazania to ja w prosszy sposob nie
    > potrafie wytlumaczyc :).
    > MK

    Obawiam sie, ze to ty nie rozumiesz.
    Bank udzielajac limitu kredytowego nie musi rezerwowac nan zadnych srodków
    do czasu az kredyt ten bedzie uzyty.
    Reszta to statystyka, np. w banku XYZ np. na 100.000.000 zl przyznanych
    limitów, srednie ich wykorzystanie wynosi
    np. 33.000.000 zl, maksymalne (np. w okresie swiat) 50.000.000 zl.
    I teraz do tej statystyki wchodzi i Kowalski co wydal caly limit i robi
    splaty minimalne i Nowak, który karty nigdy nie uzyl. Jesli Nowaków bedzie
    wiecej, a mniej Kowalskich, to jedynie wskazniki wykorzystania beda nizsze i
    mniej srodków bank bedzie musial na nie zarezerwowac. Tak wiec bzdura jest,
    ze bank przyznajac Ci srodki rezerwuje na ten cel jakies konkretne
    pieniadze. Ty sie poprostu miescisz w tej sredniej statystycznej, jesli
    przez Ciebie ta srednia spadnie, to i mniejsze srodki beda przeznaczone na
    zabezpieczenie tych limitów.
    Mozna powiedziec, ze podobnie jak zaden bank nie wytrzymalby sytuacji
    gdy wszystkie depozyty zostalyby nagle wycofane, tak samo zaden bank nie
    wytrzymalby sytuacji gdyby wszystkie przyznane limity zostaly nagle w
    calosci wykorzystane. Swiadczy to o jednym - zaden bank nie rezerwuje 100%
    srodków dla przyznanego limitu kredytowego, bo zdaje sobie sprawe, ze
    statystycznie realne wykorzystanie limitów wynosi duzo mniej.