  • Data: 2004-10-11 12:37:48
    Temat: Re: Na pochybel pesymistom -załapałem si
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz " komitety kolejkowe" i ORMOwcy sprawdzający DO, to są "normy
    > zwyczajowe" z poprzedniego ustroju.

    Mylisz wóz z koniem.

    Z poprzedniego ustroju pochodzi przede wszystkim przyjęty koncept
    sprzedaży tych akcji - i ogólnie koncepcja, by sprzedawać pewien zasób
    poniżej jego wartości ale za to na zasadzie kto się pierwszy dopcha.
    Mięso w PRL-u też było sprzedawane zbyt tanio ale za to nielicznym.
    Komitety kolejkowe to już naturalna konsekwencja zaistniałej sytuacji,
    zresztą całkiem dobrze o ludziach świadcząca - zamiast się bić o
    miejsca czy kłócić, zdecydowali się zorganizować.

    W duchu ustroju który podobno (coraz bardziej *podobno*) u nas panuje,
    byłaby zwykła sprzedaż tych akcji na licytacji - gdzie o tym kto
    kupuje decyduje nie kto się pierwszy dopcha, tylko kto zaoferuje
    wyższą cenę. Wówczas cenę ustaliłby rynek, sprzedające akcje państwo
    zarobiłoby więcej a ludzie mogliby składać swoje dyspozycje spokojnie
    przez jakiś tam okres czasu.

    No ale przy takim rozwiązaniu szlagierowo nie zarobiłby nikt.