eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-11 13:45:02
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.02.2012 23:37, Kamil Jońca pisze:
    > Andrzej Lawa<a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > A możesz podać odpowiedni paragraf?

    Szczerze powiedziawszy myślałem o spec-zwolnieniach dla najbliższej
    rodziny, więc na początek "ooops" ;)

    Niemniej jednak art. 9 punkt 2 ustawy o spadkach i darowizn nakazuje w
    zeznaniu podatkowym wymieniać darowizny z tego 5-letniego okresu (w
    którym sumuje się darowizny do limitu), chociaż różne poradniki w
    googlach twierdzą, że osobnych deklaracji składać nie trzeba... Może
    Gotfryd poczułby się wywołany do tablicy i się wypowiedział? ;)

    Ale tak czy inaczej takie transakcje, zwłaszcza jeśli się powtarzają i
    dotyczą wielu osób, mogą spowodować zainteresowanie US i głupie pytania
    o ewentualnie ukrywaną działalność w zakresie usług finansowych.

    Należy też pamiętać, że limit w trzeciej grupie to niecałe 5 tysięcy...
    liczone w okresie 5 lat - jak ktoś częściej w ten sposób komuś formalnie
    obcemu pomaga, to limit może wyczerpać.

    Alternatywnie US może dojść do wniosku, że doszło do swoistej pożyczki
    (skoro najpierw A zapłacił za B, a potem B oddał pieniądze A).

    Może wygląda to na lekką paranoję ;) ale widziałem kilka kontroli
    skarbowych i wiem, do jakich z pozoru drobiazgów potrafią się przyp*.*