    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: No to teraz juz wiecie:))
    Date: Fri, 23 Nov 2007 02:31:59 +0100

    swen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Juz napisalem, za chybione inwestycjie bezporednia odpowiedzialnosc ponosi
    > prezes banku. Oczywiscie nie mowimy tu o kwotach rzedu 10 funtow...

    Czyżby? Czyli powiedzmy bank zainwestuje w akcje spółki X 1mln funtów, akcje
    spadną o 50%, to prezes przynosi 500tys funtów i wpłaca do kasy spółki?.
    Jakoś mi się nie chce wierzyć - nikt by nie chciał być prezesem takiego
    banku ;).

    > Jako przyklad podam, banki w UK kasuja sporo ok 20-45 funtow w zaleznosci
    > od banku za np. brak pokrycia na wystawiony czek, directdebit ec. Jednak
    > co ciekawe jest to niezgodne z prawem:)) i nawet po 3 latach mozna to
    > wszystko odzyskac praktycznie jednym pismem do banku:))

    Jako przykład czego, tego że bezpośrednią odpowiedzialnośc ponosi prezes
    banku? Jakoś nie widzę związku.

    > Tak trzeba o tym
    > wiedziec, ale to nic trudnego, zwlaszcza, ze ma sie porade prawna za
    > darmo:) Banki w UK naliczaja sobie jakies tam dodatki by ubezpieczyc sie
    > od drobnych kredytow ktore nie sa splacane, w jakies czesci pozniej
    > pokrywa to panstwo - czyli podatnicy:) Zwlaszcza jesli ktos oglosi
    > bankructwo. Jednak bank nie obciaza za to klientow podnoszac oplaty....

    No to skąd bank na to bierze pieniądze? Bo skądś musi.

    p. m.

    --
    ne