  • Data: 2003-12-11 10:06:03
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:

    > Nie udawaj, ze nie rozumiesz ;) Bank mogl zyskac wiecej nie stwarzajac
    > furtki oscylatora, stawiajac tylko na ilosc a nie jakosc.

    Mozesz posluzyc sie jakimis przykladami i obliczeniami? Bo jakos ci nie
    dowierzam.
    Jesli piszesz autorytatywnie, ze mogl zyskac wiecej - to jak planujesz ilosc
    osob robiacych oscylator. (przy okazji jaki procent bedzie placilo ta
    zlotowke, jaki bedzie placic karta 300 zl i zyska 1 zl, a jaki w cholere
    zamknie rachunek i przejdzie do konkrunecji - i jakiej).

    > OK i dlatego jesli 1kPLN lokaty generuje 1 PLN zysku dla banku, niech
    > podniesie limit do 6 k PLN dla PRO. Uniknie bezsensownych oscylatorow

    One nie sa bezsensowne! One beda zrodlem zyskow dla banku. Wiekszosci
    klientow nie bedzie sie chcialo robic oscylatora to raz. Dwa, zamiast sie
    bawic w oscylator zaczna placic karta - zeby zyskac 1 zl - i juz pewnie nie
    beda partzec czy placa za 300 zl czy wiecej. Trzy - jesli juz jestesmy na
    etapie paranoii - to sadze, ze czesc osob z oscylatorem bedzie tak
    wycwaniona, ze jeszcze bedzie chcialo zarobic 1 zl oprocz tego i tez zacznie
    placic karta.
    I co ty na to?

    > Jest glupie w tym sensie, ze bank mogl zarobic wiecej postepujac
    > logicznie.

    A skad wiesz? Bo tak Ci sie wydaje, czy masz jakies obliczenia? Bo ja
    uwazam, ze ten warunek glownie sluzy dla picu, a nie jest kluczowym
    elementem strategii cenowej...

    > A gdzie ja pisalem, ze bedzie to masowe? ;)

    No to obejmie ile procent klientow? Skoro tak piszesz, ze moze zarobic
    wiecej - to chyba opierasz sie na jakis wartosciach? ;)

    > I z takiego rozwiazania bylbym zadowolony, bo jest logiczne w
    > przeciwienstwie do sztucznych obrotow.

    A mnie sie wydaje, ze jednak latwiej zalozyc lokate niz robic sztuczny ruch
    na rachunku - a co z tego wynika? Oczywiscie przychody dla banku, ktore sa
    glowmym powdoem zmiany TOiP!

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci