-
Date: Fri, 19 Feb 2010 11:10:08 +0100
From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; en-US; rv:1.9.1.8)
Gecko/20100216 Thunderbird/3.0.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Nowa era w bankowosci internetowej za sprawa mBanku?
References: <2...@v...googlegroups.com>
<hlgsn5$pe1$1@news.interia.pl> <hlhanm$7c8$1@news2.ipartners.pl>
<4b7c5f7c$1@news.home.net.pl> <hlimvh$38c$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <hlimvh$38c$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 93.159.28.66
Message-ID: <4b7e6381$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1266574209 93.159.28.66 (19 Feb 2010 11:10:09 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 142
X-Authenticated-User: amra
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:519013
[ ukryj nagłówki ]On 10-02-18 07:33, pyrtek wrote:
> Michał 'Amra' Macierzyński pisze:
>
>> Tak. Twoim problemem jest paranoja. Zapytam - tak na codzien biznesy
>> zalatwiasz, ze rzucasz komus, ze ktos komus placi za teksty? Zenujacy
>> jestes.
>
> Amra - przegiąłeś, jak Ci już wiele osób tu napisało, także już po
> powyższym poście. Zgadzam się z tymi uwagami.
> Takiej ilości blichtru i lukru rozsądny człowiek nie aplikuje z własnej
> woli.
> Albo Ci odbiło, albo się sprzedałeś.
Tak, Albo, albo. A moze prostsze rozwiazanie - nie przyjmujesz do
wiadomosci znaczenia tego ruchu dla calej branzy? Nie przyjmujesz, ze
jednak mozna pochwalic, jesli jest za co? Rozumiem, ze miara
obiektywizmu jest jak bardzo sie komus dolozy. Inaczej komus moze tylko
odbic, albo sie sprzedal. To na tej zasadzie mozna stwierdzic - Tobie
przestali juz placic za wyrazanie opinii bez argumentow, czy dalej Ci
placa? ;)
Ale ok, prosze argumenty z mojej strony i rzeczowo mozesz sie odniesc,
zeby pokazac, ze mi odbilo. Moim zdaniem nie chcesz przyjac (nie wiem
dlczego) do wiadomosci skutkow tego rozwiazania. Ktore w masowy sposob
bedzie tez wdrazane zapewne za chwile w innych bankach (bo jeszcze nie
jest). Pomysl o skutkach wdrozenia tego rozwiazania w detalu BRE, BZ
WBK, INGu, PKO BP i Pekao SA. (policz jaki procent calego rynku
bankowosci internetowej maja te banki - to zeby nie bylo za latwo).
W duzym skrocie
1) Inteligo jako pierwsze wykorzystalo mozliwosc potwierdzenia przez
haslo jednorazowe operacji, ktore kiedys trzeba bylo powierdzac recznie
(przejecie Inteligo przez PKO BP od BGB).
2) Sprzedaz on-line na zasadzie buy-by-click (trzecia, najbardziej
zaawansowana forma sprzedazy przez internet, pozwalajaca na oddanie do
dyspozycji klienta srodkow od razu po potwierdzeniu np, haslem
jednorazowym) to rowniez czasy inteligo. Problem w tym, ze jest to malo
funkcjonalny debet w banku ktory zostal "wygaszony".
3) Sprzedaz na zasadzie skladam wniosek w systemie transakcyjnym i
dostaje odpowiedz czy dostane jakis produkt - to znamy wszyscy od lat.
Problem w tym, ze w wiekszosci przypadkow trzeba bylo udac sie do
placowki lub poczekac na kuriera lub wyslac dokumenty. Gdzie tu przewaga
bankowosci internetowej nad klasycznym dotarciem do klienta?
4) Cykliczne akcje pre-scoringowe do wybranych klientow - to rowniez
rzecz juz znana. Ale znowu - brak umowy ramowej nie pozwalal na szybka
sprzedaz - buy-by-click, bez udzialu pracownikow banku. Swego rodzaju
wyjatkiem bylo Millennium (pisalem o nim, ze jest pierwszy), wdraza ING
i BZ WBK (tez o nich wspominalem). Jednak brak pelnej masowosci
wdrozenia i co najwazniejsze - istnienie alternatywnych kanalow w
postaci placowki i call-center. Rozliczanego na zasadzie premii - to ma
znaczenie.
5) Umowa ramowa. Nie musze tlumaczyc zalet i konsekwnecji? Jako jeden z
pierwszych dla wszystkich klientow wprowadzil ja Toyota Bank Polska.
Pozniej stala sie praktyznie standardem - rowniez w przypadku Aliora,
czy nowych umow w mBanku. Mimo wszystko - stosunkowo maly procent
klientow cos takiego ma. I uwaga - tylko maly procent klientow z
historia w danym banku cos takiego ma!!!
I teraz mamy mBank - liczac ok 1,5 mln w miare aktywnych klientow, gdzie
250 tysiecy ma juz umowe ramowa - czesc z tych klientow ma juz jakis
kredyt (mamy wewnetrzna historie splaty), czesc mamy historie
aktywnosci, ktora pozwala obliczyc limit globalny.
I teraz mamy rowniez stala, wyodrebniona "Oferte dla klienta",
aktualizowana co miesiac. mBank przeciez tez od dawna mial akcje dla
wybranych klientow, rowniez szybka decyzja przez wnioski przez internet.
Roznica pomiedzy tym co bylo, a jest - to umasowienie nowego kanalu
sprzedazy (a o masowosci mozna mowic tylko i wylacznie po spelnieniu
dwoch warunkow - umowy ramowej i automatycznej, zindywidualizowanej
oferty). Jesli do tego dodac fakt, ze mBank to bank skupiajacy sie na
kanalach samoobslugowych to dosc latwo mozna zauwazyc, ze mamy mase
krytyczna dla pewnego rozwiazania. Rozwiazania, ktore calkowicie moze
zmienic obraz bankowosci internetowej, ktora do tej pory sprzedazowo
(przy produktach wysokomarzowych) sie nie sprawdzala! I o to wlasnie
chodzi - porownajmy wyniki sprzedazowe kart kredytowych w mBanku (i
kanaly ich sprzedazy) czy kredytow w koncie z innymi bankami. I bedzie
jasne, ze internet nie nadaje sie zbytnio do tego - bo czlowiek woli
albo sam isc do placowki innego banku, albo sprzedawca (naziemny) sam do
niego przyjdzie. To dlatego wsrod najwiekszych wystawcow mamy przede
wszystkim albo banki z segmentu consumer finance albo duze detaliczne
banki z siecia placowek.
Obecnie weszlismy w IV faze rozwoju bankowosci internetowej -
wykorzystanie strategiczne. Do tej pory wszyscy mysleli, ze bedzie to
mozliwe dzieki podpisowi elektronicznemu - teraz widac - to bedzie umowa
ramowa. (skonwertowanie bazy klientow jednak troche trwa).
Wdrozenie nowego rozwiazania przez mBank ma znaczenie dla calego rynku.
Ten bank ma bardzo duzo, aktywnych w internecie klientow (prawda?, czy
zaprzeczysz?). Ten bank potrafi (bo musi) komunikowac sie z tymi
klientami w sieci. Ten bank znacznie lepiej niz konkurenci sprzedaje w
ogole cos w internecie. Jednym slowem ten bank ma mase krytyczna
klientow, zeby nowa strategia przyniosla realne zyski, a nie byla
technologiczna ciekawostka czy innowacja (tak jak debet inteligo w
serwisie mobilnym, czy 3D Secure System w BRE i BZ WBK). I to jest ta
roznica, ktorej nie chcesz zauwazyc. Ze pisze entuzjastycznie? Bo jestem
entuzjasta bankowosci elektronicznej. W ten sam desen pisalem w
momencie, kiedy PKO BP oglosilo, ze zamieni wszystkie swoje karty na te
z technologia paypass. Bo to nagle robi mase krytyczna na rynku i
rozwiazuje problem jajko czy kura. Ze sprzedaza masowa w internecie jest
podobny problem - zeby to mialo sens musi byc umowa ramowa, zeby wdrozyc
drogi projekt umowy ramowej, trzeba miec juz co sprzedawac. Ruch BRE (bo
to samo bedzie za chwile w MultiBanku) calkowicie zmieni podejscie
bankow do tematu. Zwlaszcza, ze mamy ogromna zmiane w bankowosci -
skupienie sie na wlasnym kliencie (mniejsze ryzyko), gdzie fundamentem
wspolpracy jest aktywny rachunek bankowy. Obnizenie kosztow - to
internet. A tutaj jeszze mozna na nim podwojnie zarobic (na marzy
odsetkowej i oszczednosciach - odpadaja koszty placowek, pracownikow,
papierow, kurierow, etc.).
Przelomem nie nalezy nazywac sytuacji, kiedy nowa funkcjonalnosc lub
technologia pojawi sie na rynku. Przelomem jest sytuacja, kiedy stanie
sie to standard w branzy, albo ktos duzy potrafi to komercyjnie
wykorzystac. Wowczas mamy mase krytyczna, ktora uruchamia pewne procesy.
mBank byl bodaj 6 bankiem z dostepem do internetu w Polsce. Ale byl
przelomem? Byl - i chyba nikt nie powie inaczej.
BZ WBK jako pierwszy wprowadzil PayPassa ponad 2 lata temu. Przez ten
cos sie zmienilo? Nawet jesli takie karty daje ING, mBank, Alior? nie
przelomem i poczatkiem rewolucji jest wymiana wszystkich kart przez PKO
BP (masa krytyczna).
mBank mial eMAXa i co? I nic. Dopiero ING BSK ze swoim nowym OKO zmienil
krajobraz branzy, ze nawet PKO BP i Pekao SA wprowadzily RO do swojej
oferty.
Nowa era w bankowosci nie nazwalbym bankowoci mobilnej w obecnym
wydaniu. A to co robi mBank - a i owszem - i jesli chcesz - mozemy na
tym forum zalozyc sie o dobry alkohol, ze z tym przelomem i nowa era
bankowosci mam racje. Zproponuj jakis termin rozwiazania zakladu.
--
http://www.prnews.pl
http://www.bankier.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.10 10:26 Kamil Jońca
- 19.02.10 10:59 krzysztofsf
- 19.02.10 11:16 UHF
- 19.02.10 12:16 Michał 'Amra' Macierzyński
- 19.02.10 12:24 Michał 'Amra' Macierzyński
- 19.02.10 12:26 Kamil Jońca
- 19.02.10 13:26 Michał 'Amra' Macierzyński
- 19.02.10 14:54 xbartx
- 19.02.10 16:44 Kamil Jońca
- 19.02.10 18:02 xbartx
- 19.02.10 18:00 Michal Jankowski
- 19.02.10 18:08 Kamil Jońca
- 19.02.10 18:18 witek
- 19.02.10 19:15 Michał 'Amra' Macierzyński
- 19.02.10 19:18 Michał 'Amra' Macierzyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...