-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
Date: Sun, 26 Nov 2017 12:00:06 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 86
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <X...@1...0.0.1>
<ouonji$b3h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<ov56vf$nh2$2@node1.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<5a16cb5b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@p...org>
<ova09n$9hh$1@node2.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<ovbonr$5ib$2@node1.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
NNTP-Posting-Host: 79.173.61.38
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1511697606 21399 79.173.61.38 (26 Nov 2017 12:00:06
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Nov 2017 12:00:06 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:634234
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...
> [...]
>
>> Wojtku, odpowiedz bardzo prosto, co by było nei tak, gdybysmy
>> zapomnieli o pobieranie nr rachunku ze strony eskładki, zapomnieli
>> o jego automatycznym podmienianiu i banki wprowadziły jedna prosta
>> rzecz: przy probie wysłania przelewu na stary numer rachunku
>> pojawiłaby sie informacja:
>> -nr rachunku nieaktualny, prosze pobrac aktualny nr ze strony
>> eskładka.pl lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
>> To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset
>> tysiecy?
>
> Oczywiście. Ale tym razem nie po stronie banku a ZUSu.
> W takiej sytuacji masz ~1-2 mln osób, które nie wiedzą gdzie mają
> wpłacić i muszą się tego dowiedzieć.
>
> 1/ System który nie padnie od tego że 200 tys. osób "na raz"
> (załóżmy, że w ciągu pół godziny) będzie chciało się dowiedzieć jaki
> ma numer rachunku kosztuje odpowiednio więcej.
>
Jezeli zakładamy ze wszyscy robia deklaracje dokładnie 10 i dokłanie 15
to juz teraz pue.zus ma w tych dniach obciazenie.
I to o wiele wieksze niz wpisanie nip i na tej podstawie podanie nr
konta.
Wczytanie deklaracji, weryfikacja (tak, odbywa sie w locie),
zatwierdzenie, odczytywanie itp.
> A jak już padnie, to gwarantuję Ci, że danego dnia nie wstanie za
> szybko, bo kolejka osób chcących się dowiedzieć (i wciskających tzw.
> F5) będzie rosła i będzie skutecznie zapychać system. [1]
>
To jest oczywiste.
Trzeba to zrobic tak zeby nie padło.
> 2/ Obsługa telefoniczna choćby 200 tys. osób w jeden dzień osób
> oznacza niesamowitą logistykę i koszty. Wystarczą proste założenia:
> - 1 osoba jest obsługiwana przez 5 minut (weryfikacja danych,
> sprawdzenie numeru itd). - w godzinę obsłużysz 12 osób
> - w osiem godzin obsłużysz 96 osób jeśli pracujesz jak automat, nie
> masz
> przerwy na kawę/herbatę i wszystko idzie bezproblemowo
>
> Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby
> odpowiedzieć 200 tys. osobom jaki mają numer rachunku i jaką trzeba
> do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.
>
Kilka postów wczesniej twierdziłes ze sprawdzenie 300 tysiecy zwrotek
które wrociły ze wzgledu na nie odebranie to bedzie bezkosztowa operacja
wykonana przez obecnych pracowników zus w ramach ich czasu pracy...
A sprawdzenie adresu, wysłanie ponownie (tym razem juz pewne przy
czesciowo recznej adresacji, kopertowaniu etc) to troche bardziej
czasochłonny proces.
Co do samego czasu osłbugi - mysle ze 3 minuty w zupełnosci wystarcza.
- dzien dobry, chce poznac swój indywidualny numer rachunku
- poprosze nip
- nr konta to:
> 3/ Obsługa w oddziale, patrz punkt 2/
>
> Oczywiście możesz zakładać, że ludzie nie robią wszystkiego na
> ostatnią chwilę, ale obawiam się że to jest naiwność. Do zatkania
> systemu myślę spokojnie wystarczy te 10% obywateli chcących się "na
> raz dowiedzieć" gdzie mają wpłacić.
>
Oczywiscie ze czesc robi na ostatnia chwile.
Niemniej nie sadze zeby 10% zatkało system, skoro teraz zapewne tez robia
na ostatnia chwile a jednak pue.zus nie zatykaja a tam jest potrzebne o
wiele wiecej mocy systemu na obsłuzenie pojedynczego płatnika.
> [1] Tak, Facebook, czy KIR potrafią obsłużyć w zakresie swoich
> systemów nawet znacznie więcej, ale oni jednak na swoją
> infrastrukturę *troszkę* pieniążków wydają.
>
Bingo - to moze wykupić u facebooka powiadomienie?!
W TV reklamy leca, tez pewnie nie za darmo wiec dlaczego nie facebook? :)
Widzisz, jak troche wyskoczy sie z szufladek, to sie od razu ciekawe
pomysły pojawiaja!
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 13:50 Budzik
- 26.11.17 14:02 Kamil Jońca
- 26.11.17 14:29 Budzik
- 26.11.17 15:27 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:34 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:43 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:55 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:57 Wojciech Bancer
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 17:01 Wojciech Bancer
- 26.11.17 17:06 Wojciech Bancer
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...