eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowe numery rachunów ZUSRe: Nowe numery rachunów ZUS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Date: Sun, 26 Nov 2017 12:00:06 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 86
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <ouonji$b3h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <ov56vf$nh2$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <5a16cb5b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <ova09n$9hh$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <ovbonr$5ib$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    NNTP-Posting-Host: 79.173.61.38
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1511697606 21399 79.173.61.38 (26 Nov 2017 12:00:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Nov 2017 12:00:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:634234
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...


    > [...]
    >
    >> Wojtku, odpowiedz bardzo prosto, co by było nei tak, gdybysmy
    >> zapomnieli o pobieranie nr rachunku ze strony eskładki, zapomnieli
    >> o jego automatycznym podmienianiu i banki wprowadziły jedna prosta
    >> rzecz: przy probie wysłania przelewu na stary numer rachunku
    >> pojawiłaby sie informacja:
    >> -nr rachunku nieaktualny, prosze pobrac aktualny nr ze strony
    >> eskładka.pl lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
    >> To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset
    >> tysiecy?
    >
    > Oczywiście. Ale tym razem nie po stronie banku a ZUSu.
    > W takiej sytuacji masz ~1-2 mln osób, które nie wiedzą gdzie mają
    > wpłacić i muszą się tego dowiedzieć.
    >
    > 1/ System który nie padnie od tego że 200 tys. osób "na raz"
    > (załóżmy, że w ciągu pół godziny) będzie chciało się dowiedzieć jaki
    > ma numer rachunku kosztuje odpowiednio więcej.
    >
    Jezeli zakładamy ze wszyscy robia deklaracje dokładnie 10 i dokłanie 15
    to juz teraz pue.zus ma w tych dniach obciazenie.
    I to o wiele wieksze niz wpisanie nip i na tej podstawie podanie nr
    konta.
    Wczytanie deklaracji, weryfikacja (tak, odbywa sie w locie),
    zatwierdzenie, odczytywanie itp.

    > A jak już padnie, to gwarantuję Ci, że danego dnia nie wstanie za
    > szybko, bo kolejka osób chcących się dowiedzieć (i wciskających tzw.
    > F5) będzie rosła i będzie skutecznie zapychać system. [1]
    >
    To jest oczywiste.
    Trzeba to zrobic tak zeby nie padło.

    > 2/ Obsługa telefoniczna choćby 200 tys. osób w jeden dzień osób
    > oznacza niesamowitą logistykę i koszty. Wystarczą proste założenia:
    > - 1 osoba jest obsługiwana przez 5 minut (weryfikacja danych,
    > sprawdzenie numeru itd). - w godzinę obsłużysz 12 osób
    > - w osiem godzin obsłużysz 96 osób jeśli pracujesz jak automat, nie
    > masz
    > przerwy na kawę/herbatę i wszystko idzie bezproblemowo
    >
    > Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby
    > odpowiedzieć 200 tys. osobom jaki mają numer rachunku i jaką trzeba
    > do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.
    >
    Kilka postów wczesniej twierdziłes ze sprawdzenie 300 tysiecy zwrotek
    które wrociły ze wzgledu na nie odebranie to bedzie bezkosztowa operacja
    wykonana przez obecnych pracowników zus w ramach ich czasu pracy...
    A sprawdzenie adresu, wysłanie ponownie (tym razem juz pewne przy
    czesciowo recznej adresacji, kopertowaniu etc) to troche bardziej
    czasochłonny proces.
    Co do samego czasu osłbugi - mysle ze 3 minuty w zupełnosci wystarcza.
    - dzien dobry, chce poznac swój indywidualny numer rachunku
    - poprosze nip
    - nr konta to:

    > 3/ Obsługa w oddziale, patrz punkt 2/
    >
    > Oczywiście możesz zakładać, że ludzie nie robią wszystkiego na
    > ostatnią chwilę, ale obawiam się że to jest naiwność. Do zatkania
    > systemu myślę spokojnie wystarczy te 10% obywateli chcących się "na
    > raz dowiedzieć" gdzie mają wpłacić.
    >
    Oczywiscie ze czesc robi na ostatnia chwile.
    Niemniej nie sadze zeby 10% zatkało system, skoro teraz zapewne tez robia
    na ostatnia chwile a jednak pue.zus nie zatykaja a tam jest potrzebne o
    wiele wiecej mocy systemu na obsłuzenie pojedynczego płatnika.

    > [1] Tak, Facebook, czy KIR potrafią obsłużyć w zakresie swoich
    > systemów nawet znacznie więcej, ale oni jednak na swoją
    > infrastrukturę *troszkę* pieniążków wydają.
    >
    Bingo - to moze wykupić u facebooka powiadomienie?!
    W TV reklamy leca, tez pewnie nie za darmo wiec dlaczego nie facebook? :)
    Widzisz, jak troche wyskoczy sie z szufladek, to sie od razu ciekawe
    pomysły pojawiaja!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1