    From: adp <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE- musze wybrać bo mnie wylosują
    Date: Sun, 11 Jan 2009 23:53:34 -0800 (PST)

    On 11 Sty, 08:50, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Człowieku! Jakie środki? Wydaje Ci się, że ktokolwiek (państwo,
    > ubezpieczony) ma jakieś środki na I filarze? I filar idzie od razu na
    > bieżące emerytury, ponadto jeszcze państwo do tego dopłaca grube
    > miliardy z budżetu rocznie. W I filarze masz tylko obietnice wypłaty
    > emerytury z tego, co Twoje dzieci tam wpłacą za 20 lat (jeśli wpłacą).
    > Czyli nie masz nic. Z roku na rok trzeba będzie dopłacać do ZUSu coraz
    > więcej, aż w końcu państwa będzie na to nie stać. Jeśli jesteś przed
    > 50., zapomnij, że dostaniesz coś z ZUSu.

    Nie no, trzymajmy sie faktow. Mam cos wiecej niz "obietnice wypłaty
    emerytury z tego, co moje dzieci tam wpłacą za 20 lat". Mam obietnice
    wyplaty z tego, co zostanie zgromadzone na moim rachunku (I Filar).
    Jest to obietnica. Czy to malo, czy duzo, to dalsza dyskusja.
    Pamietaj jednak, ze kazdy pieniadz papierowy (a innych - umowmy sie -
    nie ma) jest TEZ TYLKO OBIETNICA. Sam z siebie przedstawia wartosc
    szczatkowa (wartosc papieru + ewent. wartosc kolekcjonerska). Wiec nie
    przesadzaj z tak wielka roznica co do wiarygodnosci miedzy obietnicami
    ministra pracy (zalozmy, ze emerytury, to jego domena) a ministra
    finansow (obiecujacego, ze w PLN jest zamrozona wartosc). To wszystko
    sa tylko urzednicy.