    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OT Re: Czy odejście Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Date: Thu, 4 Jul 2002 14:56:28 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179017154.chello.pl

    > Jestem przekonany że dawniej poniżej minium żyło więcej osób, bo to
    pamiętam.
    > Są relacje znanych osób. Poczytaj sobie jak wspomnienia Stachury, jego
    życie
    > w lubelskich akademikach, o podróżach po Polsce, o Pani Potempowej.
    > Posłuchaj jak wspomina dzieciństwo Irena Jarocka.

    Spoko luz. Tylko odroznij sytuacje PO wojnie.
    Mzoe inne statystyku przytoaczysz - ilosc studentow ze wsi. Zmalala,
    zwiekszyla sie?? Tak sie dziwnie sklada, ze _jednak_ kieddys bylo mozliwe
    pojechania do miasta na studia, teraz jakos nie.

    > Jeśli przykładałbyś się do nauki historii, to wiedziałbyś, że od 1976 roku
    > trwało systematyczne niszczenie Radomia i jego infrastruktury przez
    Władzę.
    > Dlaczego? - to spytaj tatę, co robił w roku 1976. Czy kupował w sklepie za
    > żółtymi firankami. Może ta odpowiedź wyjaśni Ci skąd wzięly się Twoje
    > poglądy.

    Taaaa. Pewnie. Po 89 cholernie duzo sie zmienilo. Wez nie rozsmieszjal udzi.
    Z duzych zakladow nie zostal sie zaden - teraz nawet Lucznik padl.
    (a wczesniej bylismy w ramach Kielc...)

    > I jeszcze jedno. Proszę nie pisz na grupie bankowej o Twoich komuszych
    > poglądach. Na to jest grupa o polityce.

    Jakich znowu komuszych? ;)))

    Gdzie napisz mi, ja chce powrotu do PRLu???

    Problem nie jest w tym, ze bylo dobrze a teraz jest zle. Cywilizacyjnie i
    ekonomicznie - jest lepiej - tylko zauwaz, ze z transformacji nie wszyscy
    skorzystali. A juz najmniej skrzystali Ci, ktorzy byli motorem przemian.

    http://www.pajacyk.pl/bieda1.htm

    Masz obecne wskazniki:

    Bieda w Polsce nie jest zjawiskiem nowym. Choć mało się o tym wie bądź też
    nie pamięta, bieda towarzyszyła nam także w czasach PRL. Jak mówi Maria
    Bogucka, historyk: każde społeczeństwo ma swoich ubogich. Miało je też
    społeczeństwo polskie w różnych okresach swojego istnienia.

    Zjawiskiem nowym natomiast jest znaczny zasięg obecnej biedy. Zgodnie z
    badaniami GUS najogólniejsza charakterystyka polskiej biedy w 1997 r.
    przedstawiała się następująco: poniżej minimum socjalnego, czyli w sferze
    zagrożenia ubóstwem żyło 50, 4% ludności, poniżej minimum egzystencji, czyli
    w obszarze skrajnego ubóstwa znajdowało się 5,4% populacji, natomiast
    poniżej tzw. relatywnej linii ubóstwa (czyli na poziomie połowy przeciętnych
    wydatków gospodarstw domowych) - 15,3% ludności. Około 2 mln ludzi żyjących
    w skrajnej biedzie i około 6 mln żyjących w biedzie relatywnej (których
    wydatki wynoszą mniej niż 50% przeciętnych wydatków rodzin) - to
    najogólniejsza charakterystyka ilościowa obecnej biedy w Polsce.
    Prawdopodobieństwo bycia ubogim zwiększają takie czynniki jak bezrobocie w
    rodzinie (zwłaszcza długotrwałe), młody wiek, wielodzietność, niski poziom
    wykształcenia, zamieszkiwanie na wsi i w małym mieście

    Jesli uwazasz, ze jest zajebiscie, a ja jesterm komuch, to nie mamy co
    dyskutowac.