    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: [OT?] Religia i bogactwo
    Date: Tue, 17 Feb 2009 16:18:19 +0100

    DJ wrote:

    > Wg przytoczonej definicji bedzie to handel. Nie sadze, zeby popyt na
    > sliwki przewyzszal podaz i handlarz to wykorzystywal. Obok bedzie pewnie
    > cala masa innych handlarzy. No chyba, ze wykupil wszystkie sliwki w
    > okolicy, popyt jest ogromny i wykorzystuje to sprzedajac sliwki po
    > wygorowanej cenie. Wtedy bedzie to podchodzic pod spekulacja.
    > Wiadomo, ze granica miedzy handlem a spekulacja jest mocno rozmyta i
    > szkoda czasu na takie akademickie rozwazania.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Darek

    To znaczenie jakie podałeś dotyczące spekulacji to nadała temu słowu komuna.
    Spekulować czyli przewidywać można wszystko. Można spekulować jaka będzie
    pogoda. Ja spekuluje czy nie jesteś łysy. Czyli spekulacja giełdowa to
    handel pod przewidywany trend. Z osiąganym zyskiem nie ma to powiązania.
    Słowo to obsrali komuniści, którzy nie umieli wyprodukować wystarczającej
    ilości papieru toaletowego i sznura do snopowiązałek oraz zawsze mieli
    kłopot ze skupem butelek.