  • Data: 2009-02-17 16:14:15
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czego wiec dotyczy Twoja definicja, jesli nie odsprzedaz w sytuacji duzego
    > popytu z "zawyzonym" zyskiem ?

    Definicja nie jest moja. Poza tym tak jak pisalem granica miedzy handlem i
    spekulacja jest bardzo umowna.
    Wydaje mi sie, ze kluczowa fraza jest tutaj: "nieuczciwe operacje handlowe".
    Jak juz nawiazujemy do PRL-u to za spekulacje w tym kontekscie uwazalbym np.
    to, ze ktos nabyl przyslowiowy "papier toaletowy" wykorzystujac swoje
    znajomosci ze sprzedawca poza kolejka i potem odsprzedal z duzym zyskiem.
    Zreszta z tego okresu pochodzi negatywny wydzwiek dla slowa "spekulacja".
    Obecnie nikt nie zabrania spekulacji i nikt nie twierdzi, ze spekulantow
    tzreba trzeba karac.

    Pozdrowienia

    Darek