  • Data: 2009-12-08 13:51:39
    Temat: Re: [OT] śmiertelne zagrożenie
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message
    news:hfjkc0$d2n$1@news.onet.pl...

    > Ale ja chcę mieć wybór. Kupić bubla za 30% lub pełnowartościowy za 100%.
    > To ja chcę decydować czy proporcja ceny do jakości mnie zadowala.

    Postaraj sie czasem czytac ze zrozumieniem - ok?
    Napisalem, ze dzis sprzedaca kupuje u hurtownika/producenta o 30% taniej lub
    wiecej ale nie oznacza to, ze ty kupusz to tak samo tanio, bo oprzy braku
    zwrotow w sklepie (widzialy galy co braly) sprzedawca moze ci to wcisnac za
    cene pierwszego gatunku. Jesli byly by zwroty, to albo obnizy sprzedawca
    cene na bubel albo bedzie miec I gatunek w cenach obecnych. Czy teraz
    kumasz?

    > Na razie to po paliwo przyjeżdżają zza Odry...

    Bo wynika z roznicy kursowej zlotowki. przy czym jakos niemiec ma nieraz
    nizsze ceny w sklepie, ty nie pojedziesz, bo tobie sie nie oplaci (wydasz na
    polaiwo) w sklepach w Polsce o tym wiedza. Patrz co sie dzialo z materialami
    budowlanymi. Ja moge ci wiele takich przykladow podac z rynku angielskiego,
    gdzie towary sa czesto tansze niz w Posce, a paliwo o pare groszy drozsze.
    Cale AGD jest tansze w UK niz w Polsce... Markowe ubrania, buty to samo.
    Dlatego ci napisalem co znow nie zakumales, ze jak byly by zwroty i i ty
    plcac 100% ceny za bubel sprzedawca nie podniesie tej ceny jak bedzie miec I
    gatunek, bop ceny w polsce sa na granicy oplacalnosci zakupu za granica i
    wysylki - rozumiesz?! Podwyzka cen o 20% w Polskich sklepach spowoduje ich
    upadek.

    > Jakość (rozumiana wg przepisów unijnych, nie moich preferencji) wzrośnie.
    > Ceny też.

    Daj przyklad kiedy cena wzrosla bo UE tego zarzadala?
    Jakos towarow w UK jest nieporownywalna z Polska - dotyczy wszystkiego! A
    jakos ceny z tego powodu w UK nie poszly w gore, smiem twoerdzic, ze obnizka
    jakosci w Polsce spowodowala paradoksalnie wzrost cen!!!!

    > tu kłamią?
    > http://tnij.org/komunikacyjne-oc
    > "Unia Europejska zmierza do wyrównania zasad regulujących kwestie
    > ubezpieczeń i odszkodowań w krajach członkowskich."
    > I jescze kwoty w ostanim akapicie...

    Dalej czytac ze zrozumieniem nie nauczono... to prawda jednak, ze poziom
    rozumienia tekstu czytanego w Polsce jest niski...

    > Odszkodowanie chyba powinno odpowiadać mniej wiecej rzeczywistym
    > szkodom a te przy niższym poziomie życia w Polsce powinno być
    > proporcjonalnie niższe. Tymczasem wszędzie ma być "tak samo".
    > Roszczenia wyższe niż kwoty zasądza sąd i płaci tylko sprawca (co
    > jest słuszne) a teraz przy tej samej sumie dla poszkodowanych
    > zapłacą pośrednio wszyscy płacący składki a sprawca mniej lub wcale.

    Juz ci pisalem, ja place ok 200 funtow na rok ubezpieczenia majac
    zarejstrowany samochod w Londynie. Ile bym zaplacic za samo OC w Warszawie?
    Czy bylo by to ponizej 900zl?
    1.8 poj. sam 7 lat, kierowca ponad 25 lat, prawo jazdy dluzej niz 10 lat
    bezwypadkowa historia.
    Czy zaplace mniej w Warszawie? A mi ubezpieczyciel nic nie mowil o
    podniesieniu stawek bo UE...
    Naprawde naum sie czytac i rozumiec co czytasz UE wyrownuje ODSZKODOWANIA a
    to nie to samo co podnoszenie stawek!!!! W Polsce tym tlumacza podwyzki, tak
    bys ty mial zal do UE a nie do ubezpieczyciela ktory cie skroi:)) Ktos cie
    kroi a ty nawet nie wiesz kto:)))

    > Ta sama akcyza kwotowo to większa w Polsce procentowo.

    Ale to0 mUE wymusza? Czy polskie prawodastwo.

    > Część składki jest zależna od PKB. Żeby pokryć składkę trzeba zwiększyć
    > podatki lub parapodatki, którymi trzeba kogoś obciążyć a to przełoży się
    > na ceny. Lub więcej się zadłużyć - podwyżka odsunie się w czasie.
    > Konstrukcja jest o tyle idiotyczna (to dotyczy całej UE), że "karany" jest
    > rozwój.

    A mozesz konkretnie?

    > Niestety nie tylko. Ile lat czekano, aż zlikwiduje się przepis o
    > krzywiźnie
    > ogórka...

    bzdura.

    > Zdarza się, że nasze urzędasy wprowadzają przepisy bardziej restrykcyjne
    > niż wymagane w dyrektywach. Gorzej - wprowadzają przepisy pod dyrektywy,
    > o których urzędasy w Brukseli dopiero dyskutują. Nie starają się też
    > sprytnie tych dyrektyw obchodzić jak robią to inni.
    > Ale nawet gdyby nie byli nadgorliwi to europejski trend jest ogólnie
    > rzecz biorąc nieciekawy.

    W polsce tred jest nieciekaw a nie w UE:)))))
    to polscy uzedasy (PO, PiS) robiac zaslone dymna z UE okrada0ja obywateli...
    Dlatego napisalem, UE jedynie polakom wyjdzie na dobre!
    To o czym ty piszesz to panika urzedasow, ze konczy sie czas przekretow i
    zwalania na UE

    > A ja byłem w Danii bez wizy gdy Polska nie była w UE.
    > To przewieź swobodnie przez granice państw UE alkohol lub papierosy w
    > dużej
    > ilości na własny użytek.
    >
    > Co innego swoboda handlu i przepływu ludzi a co innego wolność krajów
    > w kształtowaniu własnej polityki gospodarczej/podatkowej, wewnętrznej,
    > zewnętrznej itd. Do tego pierwszego UE nie jest koneczna. Do tłamszenia
    > tego drugiego owszem.

    Czym, jest wolnosc krajow?
    Czy tym, ze mam byc bosy i w ostrogach okryty potargana polska flaga bo rzad
    ma wszystkich w dupie?
    Ja sie patryjotyzmem nie najem, chcesz - badz ci nie bronie, ale nie bron mi
    tez wybrac co jest dla mnie dobre.
    Ja rzady typu zldzieje PO PiS (AWS-UW) uwarzam za nie polskie... Bo ani
    jednego nie zrobili dla obywatela, jedynie restrykcjie i uprzywilejowanie
    np. bankow.... nomen omen zagranicznych...
    A wolnosc polityki gospodarczej kazdego kraju z osobna to chore... bo jak to
    pogodzisz z wolnoscia przeplywu towarow i uslug?
    To, ze w Polsce sa buble nie oznacza, ze trzeba granice zamykac bo klientela
    z polski ucieknie jeszcze do tanszych i lepszych towarow za granice.