  • Data: 2011-02-18 16:53:01
    Temat: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbinski" <jaœ@tralala.bez.maj.la> writes:

    > Zmniejszy się.

    Rozumiem ze to jest odpowiedz na jedno z moich pytan? Czy po prostu
    powtarzasz swoja teze do skutku?

    Moim zdaniem, zmniejszenie placy minimalnej nie powinno zwiekszyc
    bezrobocia, a w kazdym razie nie widze natychmiast takiego mechanizmu.
    Natomiast nie ma to zadnego znaczenia. Wazna jest wielkosc zmiany, a nie
    to, czy taka w ogole nastapi.

    > To znaczy że kierunek funkcji płaca min / stopa
    > bezrobocia jest zachowany także w środku wykresu.

    Chyba ze go szumy przykryja. Albo jesli bedziemy rozrozniac pomiedzy
    funkcja monitoniczna "zwyczajnie" oraz scisle monitoniczna (aka miedzy
    wplywem i jego brakiem).

    > Kwestia czy mówimy o szarej strefie to inna sprawa. Podnoszenie stawek
    > minimalnej płacy zwiększy bezrobocie oficjalne.

    Ale o ile stawek i o ile bezrobocia? To, co napisales, nie niesie
    w sobie zadnej informacji.

    > Nie ma czegoś takiego jak osoby bezrobotne całkiem.
    > Jeść muszą, więc o ile nie są utrzymywane przez rodziców, sponsorów
    > czy państwo muszą coś robić żeby jeść. Np zbierać złom.

    Oczywiscie ze sa takie osoby. Wystarczy ze im sie nie oplaca pracowac
    (naprawde, nie tylko teoretycznie), i np. chca zajac sie malymi dziecmi.
    Kase mozna bylo zarobic np. wczesniej.

    > Wzrosną koszty pracy. Nie będzie się opłacało zatrudniać na zapas.

    A teraz sie oplaca? Bardzo watpie.

    > Zwiększą się kolejki przy kasach.

    Zwiekszanie kolejek nie poprawia wydajnosci. Optymalna dlugosc kolejki
    jest taka, ze nowy klient jest gotowy do bycia obsluzonym natychmiast po
    zakonczeniu obslugi poprzedniego. Zwiekszanie kolejek zmniejsza
    natomiast obroty = zysk przed wyplata pensji pracownikow.

    > Wprowadzone zostaną kasy
    > samoobsługowe (jak IKEA w innych krajach).

    To kwestia kosztu kas samoobslugowych oraz relacji potencjalnych strat
    z tym zwiazanych (oszustwa) i kosztow pracy. Jesli potencjalne straty
    beda np. duzo wieksze, to nic takiego nie nastapi.

    > Nie taki, żeby je zatrudniać za 20000. Wtedy stawiasz cztery kasy
    > samoobsługowe, ochroniarza z kamerami. Jedna kasa zostaje normalna dla
    > moherów bez kart kredytowych.

    Obawiam sie ze bez ograniczen na ilosc kupowanego towaru to nie
    zadziala sensownie. Ale na szczescie nie jestem Biedronka i nie musze
    tego wiedziec.

    > Ma charakter taki, że jest to funkcja stale rosnąca.

    Ale wiesz o tym, ze np. funkcja Y = 0 tez sie do takich zalicza?

    A taka np. Y = 1000000000000 + 0.000000000001 X jest nawet scisle
    rosnąca.

    Takie sa uroki lania wody.
    --
    Krzysztof Halasa