eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.n
    eostrada.pl!not-for-mail
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych
    przelewu
    Date: Sat, 26 Sep 2009 11:08:35 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <h9klr3$447$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <h9idb0$hd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h9jbji$jrv$1@inews.gazeta.pl>
    <h9jgc1$h6p$1@atlantis.news.neostrada.pl> <1...@k...kojer>
    NNTP-Posting-Host: ijq138.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1253956259 4231 79.189.250.138 (26 Sep 2009
    09:10:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Sep 2009 09:10:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <1...@k...kojer>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:503061
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Kois wrote:
    >
    > Ale przeczytałeś ten wyrok, bo wygląda, że nie? To i tak nie ma znaczenia,
    > w polskim prawie precedensów nie ma.

    Przeczytałem i to w dodatku ze zrozumieniem ;-)

    Jeśli chodzi o precedensy to oczywiście masz rację, aczkolwiek sądy
    rejonowe i okręgowe często mają na uwadze orzecznictwo Sądu Najwyższego.

    > A jak by rzeczywiście było tak jak byś chciał, to banki zaczną odrzucać
    > przelewy z najdrobniejszą literówką w nazwie. Bo po cholere mają się
    > narażać na koszty. Albo przelewy będą weryfikowane ręcznie i wrócimy do 3-4
    > dni oczekiwania na przelew (zabawnie będą wtedy wyglądać archiwalne
    > narzekania, że przelew nie doszedł po 3h).
    >

    Ale to doprawdy nie jest problem klientów banków w jaki sposób bank ma
    sobie organizować pracę, ażeby klienci nie odeszli do konkurencji (gdzie
    będą mieli lepsze warunki, cokolwiek miałoby to znaczyć).

    Zresztą sytuacja tak naprawdę jest podobna do fraudów karcianych. Nikt
    nie robi tragedii tego powodu, tylko grzecznie wlicza fraudy w ryzyko
    prowadzenia działalności i nawet niespecjalnie nagłaśnia tę sprawę.

    --

    W moim przypadku kwota nie jest na tyle duża, ażebym musiał się stresować.

    Tak więc z przyjemnością w poniedziałek zapuszczę reklamację i popatrzę
    jak to działa.

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1