eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Data: 2009-09-27 20:11:57
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Ale ma możliwość sprawdzenia z tymi które podał klient. W końcu to
    > klientowi zalezy by przelew do niego dotarł i powinien zadbać by nadawca
    > miał właściwy adres. Skoro nadawca wpisuje ten adres to po coś to
    > robi.

    Nadawca wpisuje informacje takie, jakie posiada. Np. nazwe uslugodawcy
    i adres np. jego oddzialu. Firma moze miec wiele oddzialow. Informowanie
    o nich banku nie wydaje mi sie przydatne.

    Zaden z nich nie musi wiedziec co bank bedzie robil z tymi danymi.
    Klient "dba" o prawidlowe wykonanie przelewu przez bank podajac
    poprawne dane. Nie wiem co tu jest do kombinowania.

    > Pokaż jeszcze przepis który to reguluje. I jeszcze pomocnicze pytanie, co
    > bank ma zrobić z przelewem nadanym na Jen Kowalski?

    To kwestia wewnetrznych procedur. Zdecydowanie nieistotna w praktyce
    oraz w tym przypadku - domyslam sie ze tytulowe wyludzenie nie bylo
    zwiazane z zamiana jednej litery.

    Np. niektore procedury dopuszczaja 3 bledne litery, albo. np. nie wiecej
    niz 5% calosci. To juz sprawa banku i jego zarzadzania ryzykiem oraz np.
    cennika. Mozesz przeciez zapytac banku.
    --
    Krzysztof Halasa