eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Data: 2009-09-28 06:33:16
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:11:57 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    >> Ale ma możliwość sprawdzenia z tymi które podał klient. W końcu to
    >> klientowi zalezy by przelew do niego dotarł i powinien zadbać by nadawca
    >> miał właściwy adres. Skoro nadawca wpisuje ten adres to po coś to
    >> robi.
    > Nadawca wpisuje informacje takie, jakie posiada. Np. nazwe uslugodawcy
    > i adres np. jego oddzialu. Firma moze miec wiele oddzialow. Informowanie
    > o nich banku nie wydaje mi sie przydatne.

    Ty nie patrz z punktu widzenia swojego czy banku, tylko z punktu widzenia
    KC. Czy bank ignorując dane które podał klient zachowuje należytą
    staranność?

    >> Pokaż jeszcze przepis który to reguluje. I jeszcze pomocnicze pytanie, co
    >> bank ma zrobić z przelewem nadanym na Jen Kowalski?
    > To kwestia wewnetrznych procedur. Zdecydowanie nieistotna w praktyce
    > oraz w tym przypadku - domyslam sie ze tytulowe wyludzenie nie bylo
    > zwiazane z zamiana jednej litery.

    To tytułowe to podejrzewam, że podsunięty niby mail z allegro po wygraniu
    aukcji. Ewidentne danie się naciągnąć przez oszusta (jeżeli nie to
    przepraszam).

    > Np. niektore procedury dopuszczaja 3 bledne litery, albo. np. nie wiecej
    > niz 5% calosci. To juz sprawa banku i jego zarzadzania ryzykiem oraz np.
    > cennika. Mozesz przeciez zapytac banku.

    Wiesz gdzie sąd będzie miał wewnętrzne procedury banku?

    PS. Znam taki bank który uznał, że nie będzie sprawdzał wcale, jego ryzyko
    w razie jakichś procesów sądowych, ale widocznie uznali, że nie ma co się
    bawić w wyrafinowane dopasowywanie.
    I nadal pytam po co komu te dane. Sam rachunek pozwala bankowi
    jednoznacznie zidentyfikować odpbiorcę. Wy chcecie by bank odpowiadał za
    błędy nadawcy, ciekawe czemu nadawca sam ma za nie nie odpowiadać.

    --
    Kojer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1