    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
    Date: Sat, 22 Aug 2009 12:58:20 +0200

    "Mithos" h6od6p$347$...@n...onet.pl

    > Rzecz w tym, że my jako obywatele nie mamy żadnego wpływu na co wydawane są
    pieniądze z podatków. Nasza rola kończy się w momencie
    > gdy podatek zapłacimy i tak działa właśnie państwo.

    Cholera... Przepraszam -- poniosło mnie...
    Te wędrówki w czasie... Zasugerowałem się datami...
    Nie zauważyłem, że przeniosłem się do czasów przełomu XIX i XX wieku...

    > Wystarczy zerknąć na stronę Ministerstwa Finansów i policzyć różnych podsekretarzy
    stanu, dyrektorów i ich zastępców. Można
    > jeszcze przez analogię policzyć naczelników. Wyjdzie tego pewnie kilkaset, a to są
    jedynie decydenci - osoby, które "zarządzają",
    > bo faktyczną pracę wykonują szeregowi pracownicy. Mniemam, że bardzo podobnie jest
    w innych ministerstwach. To są ogromne koszta,
    > bo dyrektor w MF nie zarabia średniej krajowej, a utrzymywanie setki osób, które
    zarządzają to IMO gruba przesada.

    Ja zauważyłem, że nie będę brał udziału w wyborach tak długo, jak długo
    potencjalna władza (nie ma wątpliwości co do tego, że władza to inaczej
    służba -- oficjalnie tak to jest postrzegane i nieoficjalnie) uzna moje
    prawa do życia. Wam mogę poradzić to samo. :) Żaden ,,władca'' nie lubi
    władać ścianami. :)

    > Masa pieniędzy idzie nie tam gdzie potrzeba. Przytoczę tylko pamiętne słowa
    premiera Cimoszewicza "Trzeba się było ubezpieczyć".
    > TAK, dokładnie tak jest. A w Polsce to wygląda tak, że jak nie powódź to susza albo
    inna trąba powietrzna. I wszyscy podatnicy
    > składają się na tych, którym zabrakło wyobraźni.

    IMO właśnie w tym celu płacimy podatki, aby zabezpieczyć się przed podwoziami
    czy innymi klęskami. :) Z podatków trzeba wybudować urządzenia antypowodziowe
    (czy to zbiorniki retencyjne, czy to tak zwane wały) i z podatków trzeba
    usuwać skutki klęsk -- czy będzie to klęska idąca od Boga (powódź) czy
    jakaś wojna dosłowna (czołgi, rakiety, jeźdźcy na koniach) -- co za
    różnica. Cimoszewicz (jeśli tak powiedział, jak napisałeś) to zwykły cham!

    Może i przed napaścią bandytów człowiek ma ubezpieczyć się?
    Może policja powinna pilnować tylko rancza Cimoszewiczów? :)

    > Kolejny problem to uprzywilejowane kasty : górnicy, hutnicy, stoczniowcy, rolnicy.
    Wszyscy oni wyciągają z budżetu ogromne
    > pieniądze. Dlaczego jak pracę stracił stoczniowiec to otrzymał on kilkadziesiąt tyś
    PLN, a jak pracę traci zwykły człowiek to nie
    > dostanie nawet złotówki ? Dlaczego górnicy pracują połowę tego co inni pracownicy,
    a emerytury mają kilka razy wyższe ? W dodatku
    > dostają liczne bonusy obojętnie czy węgiel się sprzedaje czy nie. KRUS ? Komentarz
    chyba zbędny.

    IMO odbiegamy od tematu. :)

    > Jedyne co możemy zrobić to rozliczyć przedstawicieli państwa w najbliższych
    wyborach tylko, że tutaj pojawia się pewien problem :
    > wszyscy politycy to jedna sitwa - układ, który powstał w wyniku okrągłego stołu ma
    się dobrze i niczym jest niezagrożony, tak więc
    > całe demokratyczne wybory to fikcja, bo głosujemy dokładnie na to samo tylko, że z
    inną metką (wystarczy popatrzeć jak u nas
    > działają partie liberalne, prawicowe, lewicowe - przecież to jest jeden wielki mix,
    lewica rządzi jak prawica, prawica jak
    > liberałowi, a liberałowie podnoszą podatki; do tego większość polityków zmieniała
    obóz polityczny kilka razy i tak naprawdę to nie
    > wiadomo jakie mają poglądy - poza poglądem że trzeba być za wszelką cenę u koryta).

    > Innymi słowy : władza ma jedynie za cel utrzymanie się przy władzy. Nikt nie dba o
    zwykłych obywateli. Jedynie silne grupy
    > nacisku, które pasożytniczym kosztem żerują na zdrowej tkance społecznej mogą coś
    dla siebie wywalczyć ponieważ władza w ten
    > sposób kupuje dla siebie czas potrzebny jej aby utrzymać się przy korycie.
    Oczywiście jest to tylko przedłużanie agonii i za jakiś
    > czas to wszystko z hukiem się rozpadnie.

    > Niestety wydaje mi się, że będzie to całkiem niebawem - a strzelam, że będzie to
    niedługo po najbliższych wyborach prezydenckich,
    > kiedy okaże się, że działania obecnego rządu mają jedynie na celu maskowanie
    problemów po to aby kogoś wsadzić na fotel Prezydenta
    > RP.

    Macie, Panie i Panowie, wolność, macie możliwość wybierania
    i startowania do stołków -- startujcie i wybierajcie. :) Ja,
    wzorem mądrych Polaków (takich jak Piłsudski) uważam, że
    z Polakami nie warto niczego budować. :) Szkoda, że tak
    późno zacząłem brać z niego przykład, ale ponoć lepiej
    późno niż wcale. :)

    -=-

    Nie mam ochoty na politykowanie. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'