eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronęRe: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
  • Data: 2023-02-21 19:37:33
    Temat: Re: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-02-21, Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    wrote:

    [...]

    > Franki, złotówki czy kamyki -- mieszkania w Polsce są drogie
    > w zestawieniu z polskimi zarobkami, dlatego są nieustające
    > problemy kredytobiorców... Nie warto uciekać na wakacje
    > itp. -- trzeba koniecznie zwiększyć RZECZYWISTE zarobki...

    Nie, to nie to.
    Relacja zarobki / ceny (statystycznie) jest b. podobna do tej jaka była
    w 2008 roku. Tylko zmieniły się zasady przyznawania kredytów i reguły
    ich uzyskania są iście drakońskie.

    Przykład (anegdotyczny, a jakże):
    Chciałem zmienić raty z równych na malejące.
    Rata kredytu po zmianach stanowiłaby < 10% moich
    w pełniudokumentowanych od kilku lat dochodów
    i faktu że spłacam bez opóźnień i problemów kredyt
    od ponad 10 lat.

    Odpowiedź banku?
    Nie mam zdolności kredytowej.
    Czemu? Bo analityk tak zdecydował.
    A czemu tak zdecydował? Pan pobierający dokumenty
    i reprezentujący bank przede mną "nie wie". Albo
    wie i nie powie.

    A przy nowych mieszkaniach to trzeba pewnie legitytować
    się 20% wkładem, 20-letnią karierą zawodową i 3 teściami
    poręczycielami z listy Forbes Top 100. To może wtedy.
    Łaskawie i z marżą 2 razy wyższą niż w 2010. :)

    Młodzi mogą frankowiczom podziękować za znaczący wkład
    w uealstycznienie warunków kredytowych w Polsce.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com