  • Data: 2019-11-15 08:56:52
    Temat: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 23:54:34 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > My tu nie gadamy o podziale bo w banku tez tego nie zrobisz.

    Depozyt z banku możesz odebrać przed podziałem spadku, zaraz po tym jak od notariusza
    wyjdziesz z poświadczeniem dziedziczenia czy jeśli sprawa spadkowa w sądzie była to
    jak wyjdziesz z sądu z postanowieniem o nabyciu spadku.W notarialnym poświadczeniu
    dziedziczenie czy w sądowym postanowieniu będzie napisane że spadek po zmarłej
    nabywają te i te osoby w takich i takich częściach
    Na potrzeby tej dyskusji przyjmijmy ze spadek nabyłem ja i Ty po 1/2 części a w
    spadku jest lokata i samochód.
    Z powyższego wcale nie wynika że jak pójdziesz Ty do banku to bank wypłaci Tobie 1/2
    lokaty. Musimy tam trafić oboje i złożyć zgodne oświadczenie.
    I to jest etap nabycia spadku-czy to u notariusza(koszt 150zł) czy sądownie(koszt
    50zł)
    Ale możemy zrobić etap działu spadku- koszt w sądzie od 300 do 1000zł notarialnie
    nawet kilka tysięcy w zależności co i jakiej wartości wchodzi w dział spadku. I
    możemy się umówić ze kasę bierzesz Ty a samochód ja.
    I własnie dlatego banki wypłacając kasę przed podziałem spadku wymagają obecności
    WSZYSTKICH. Bo muszą mieć zgodne oświadczenia.
    Bo nie wiedza czy spadkobiercy się nie dogadali w ten sposób że jeden z nich nie
    bierze żadnej kasy.

    > Gadamy o z sufitu wyjetym warunku zeby wszyscy byli razem w tym samym miejscu i tej
    samej porze.

    Jeżeli to jest robione przed etapem działu spadku to musza do banku pójść wszyscy
    wymienieni w akcie dziedziczenia
    Dyskusyjne jest czy muszą tam iść razem czy moga osobno. W znanych mi przypadkach
    banki wymagały razem. Kopać się z koniem można ale to czasochłonne.
    Jeden z banków ponoć wymaga nawet działu spadku ale to przegięcie moim zdaniem

    > Wiec wroc sobie watek i podumaj nad swoim stwierdzeniem.

    Ciągle nie odróżniasz poświadczenia dziedziczenie(ustalenia spadkobierców) od
    podziału spadku

    > Bo wiesz, jak chcesz powiedziec ze w banku sie dzielisz spadkiem to nie >bedzie to
    prawda a w takim kierunku moderujesz dyskusje.

    Bo to nie jest prawda. Wszyscy wymienieni w akcie dziedziczenia jeśli złożą w banku
    zgodne oświadczenie to bank im kasę wypłaci. I zrobi to również PRZED podziałem
    spadku

    > Primo: Do banku nie idziesz jak nie masz spadku podzielonego.

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd
    Nie mam z siostra i Mamą działu spadku a w banku byliśmy na drugi dzień po wyjściu od
    notariusza z poświadczeniem dziedziczenia

    > Secundo: Mozesz podzielic spadek u notariusza o ile strony sa zgodne.

    Dział spadku nie jest obowiązkowy jednak gdy się na to spadkobiercy zdecydują to
    jeśli w skład spadku wchodzi nieruchomość to nie tylko mogą ale wręcz muszą zrobić to
    notarialnie lub sądownie

    > Tertio: Mozesz podzielic spadek w sadzie niezaleznie od tego czy strony sa zgodne
    czy nie.

    Zgoda

    > Quatro: Jak masz podzielony to bank umie obslugiwac kalkulator i stan konta
    podzieli wg wytycznych i ci da i nie musisz na brata czekac.

    Bank tez może wypłacić przed podziałem. I wtedy kalkulator mu jest potrzebny żeby
    wypłacił tak jak zgodnie oświadczyli spadkobiercy

    > A jak sie bankier stawia to trza go do pionu postawic a nie na grupie ludzi w blad
    wprowadzac.

    Na razie to dyskusyjne jest tylko czy wszyscy się muszą stawić razem czy mogą osobna.
    Nawet prawnicy tu nie mają jednego wspólnego stanowiska