  • Data: 2023-08-29 14:30:06
    Temat: Re: Płacenie za granicą.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 29 sierpnia 2023 o 13:49:55 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
    > Brat mnie kiedyś dawno zaskoczył. Poprzedniego dnia miał wyjeżdżać za
    > granicę a tu nagle dzwoni i na komórce wyświetla mi się jego domowy
    > numer. Myślałem, że coś się stało i musieli wrócić.
    > Się okazało, że (aby nie płacić za roaming) zamienił domowy na
    > internetowy i 'zabrał' go ze sobą (w komórce) i jak tylko gdzieś było
    > wifi to mógł dzwonić tak jak od siebie z domu.

    Ładny hack, ale jak dawno to było?
    Ciekawe, czy nadal działa, czy to z kategorii "to i tak mogło się udać tylko jeden
    raz"
    (kurtałka, zapomniałem, z czego to cytat), albo też może ktoś się zaczął dziczyć.
    Aż tak dawno to być nie mogło, skoro mówimy o apce na komórę (o ile dobrze
    zrozumiałem).
    W firmie niedawno (w każdym razie było to chyba już po 2020) zmieniliśmy ISDN
    z centralką (2 linie, 10 numerów osobno "wdzwanialnych" z zewnątrz) na
    tylko jeden numer stacjonarny "po internecie", ale dali nam aparat - chyba nie ma
    wifi, jedynie ethernet.
    O apkach chyba nie było mowy, albo zapomniałem.
    Ale rzeczywiście ciekawe, jaki może mieć zakres terytorialny działania.
    Coś tak jak przez mgłę pamiętam, że pani mówiła, że można przenosić bez pytania
    oranżady o zgodę - ale czy
    tylko w Warszawie, czy w całej PL - a może nawet w całym internecie - to już nie
    pamiętam.