  • Data: 2009-03-10 00:15:56
    Temat: Re: Platnosc karta, a okazywanie ID ze zdjeciem
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Mar, 19:54, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Spodziewałem się takiego argumentu
    > To jest troszkę coś innego.
    > Paris, Paryż, New York, Nowy Jork,  Warszawa, Warsaw, to są  nazwy
    > danego miasta w danym języku wynikające z tłumaczenia.
    >
    > Breslau nie jest tłumaczeniem nazwy Wrocław na język niemiecki.

    OK, ja patrzylem na to nie z punktu widzenia etymologiczno-
    historycznego: co bylo pierwsze: Wroclaw czy Breslau, ale raczej jaka
    nazwa funkcjonuje powszechnie w danym jezyku.
    Dla Niemcow to bedzie Breslau, Danzig i Regensburg, tak jak dla
    Polakow jest Kowno - nazwa absolutnie niezrozumiala np. w Stanach,
    gdzie funkcjonuje Kaunas.