  • Data: 2009-07-02 19:15:17
    Temat: Re: Po co właściwie karta kredytowa?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos wrote:

    > 1. Wygoda (nie trzeba nosić gotówki na niespodziewane wydatki, ja np.
    > niespodziewanie kupiłem TV LCD czy PlayStation 3),

    Zwykla karta platnicza tu nie ustepuje.

    > 2. Bezpieczeństwo (obracam pieniędzmi banku, a nie swoimi, w razie
    > kradzieży czy fraudu to bank blokuje swoje pieniądze, a nie moje),

    Czy faktycznie?
    Znajomy wypozyczyl w Meksyku auto, uzywajac do tego wlasnie karty
    kredytowej.
    Kreatywni Meksykanie nie zalowali sobie, i w krotkim czasie stal sie
    biedniejszy o ok. 4000 euro.

    Przepycha sie z bankiem o pieniadze juz okolo miesiaca (ktory to bank
    postanowil splacic braki na koncie karty srodkami ze zwyklego konta),
    pewnie dostanie wszystko z powrotem, ale czy to mozna nazwac wygoda i
    bezpieczenstwem?

    > 3. Ubezpieczenia (np. od kradzieży, nieuprawnionego użycia karty),

    Zaleta karty kredytowej: "masz ubezpieczenie od nieuprawnionego uzycia
    karty kredytowej". Piekne ;)

    Tak jakby zaleta samochodu bylo to, ze mozna go ubezpieczyc.

    (...)

    > 3. Często można płacić tylko z fizycznym użyciem karty (a więc
    > rezerwacja biletów czy zakup przez internet odpada).

    Niekoniecznie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org